Publicitat
spot_img

El restaurant Casa Joana denuncia que l’Ajuntament els vol fer enderrocar la porta de l’entrada

Batlle assegura desconèixer la problemàtica i es compromet a "trobar una solució"

Publicat el 17.11.2022 20:58

Societat

Carme Rocamora, Sergi Alemany

Preocupació a un dels emblemàtics restaurants del carrer Major de Sarrià. Casa Joana, un clàssic que s’ha anat adaptant al llarg del temps i que acull molta gent del barri sobretot a l’hora de dinar, ha rebut un avís per part de l’Ajuntament que dictamina que s’ha d’enderrocar la porta de l’entrada perquè està incomplint la normativa. Així ho ha explicat aquest dijous a l’Audiència Pública la propietària del local, Àngels Jornet, que ha detallat que a principis d’any van canviar la porta de fusta que tenien per una d’alumini.

Segons ha assegurat Jornet, abans del canvi, van adreçar-se a l’administració per saber quins permisos requerien per tirar endavant l’obra, i se’ls va comunicar que amb un “assabentat” d’obres, era suficient. El mes de maig, però, li van fer una inspecció al restaurant i li van notificar que existeix una normativa a Major de Sarrià que estableix que “tot ha de ser de fusta”.

Publicitat

L’afectada assegura que ningú la va avisar sobre aquesta qüestió, i sosté que va notificar en l’assabentat d’obres l’adreça de l’establiment i la voluntat de fer el canvi de porta per una d’alumini. El canvi, era per poder establir una “entrada més llisa” pels clients, pensant principalment en aquells d’edat avançada, amb cadira de rodes, o per cotxets de bebè. Per aquest motiu, també va eliminar un esglaó de l’entrada.

“Ningú ens havia avisat, i des del 2009 fins ara s’han arreglat molts establiments i cap s’ha fet de fusta”, ha assenyalat durant la seva intervenció Jornet, i també ha assegurat que després de remodelar la seva entrada “altres establiments” han fet servir alumini en les seves reformes. És arran d’aquest fet que ha decidit copsar la seva situació aquest dijous a l’Audiència Pública, després d’haver intentat gestionar abans la situació amb una tècnica de l’Ajuntament, que assegura que s’han “negat a dialogar” i insisteix en la necessitat d’enderrocar-la.

El regidor del districte, Albert Batlle, ha assegurat que no era coneixedor d’aquesta notícia que afecta un establiment “que coneixem tots prou bé”, i ha passat l’encàrrec a la gerent del districte, Maite Català, perquè parli amb la cap de llicències del Districte i miri “quina solució es pot trobar”.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La nova comissaria de la Guàrdia Urbana es començarà a construir a finals d’any

Ho ha dit Albert Batlle, que ha obert la porta a recuperar les oficines actuals del cos a l'edifici històric de Can Ponsic per a "usos culturals"

La reforma d’una casa del carrer Major de Sarrià, Premi FAD d’arquitectura 2024

És obra del espatx sabadellenc HArquitectes i conserva la façana, que està protegida

Els 11 restaurants de Sarrià-Sant Gervasi inclosos en la primera Guia de la Restauració de Barcelona

Són el bar El Tomás de Sarrià i deu establiments més, alguns a Galvany, les Tres Torres i el Farró
spot_img

Arrenca el concurs del cartell de la Festa Major de Sant Gervasi 2026

Les obres es poden presentar fins al 15 de febrer; s'han de lliurar en format digital per a impressió en quadricromia (4 colors) i han de fomentar els valors cívics  i culturals de la festivitat

El duc: curiositats i característiques

És la més grossa de les nostres rapinyaires nocturnes, resident i ben distribuïda arreu del territori, sobretot en ambients mediterranis de baixa i mitja muntanya

Una exposició a la Fundació Rocamora tanca els actes del 150è aniversari del naixement d’Isabel Llorach

La mostra, comissariada per Javier Baladia, té lloc del 12 de desembre de 2025 al 12 de febrer de 2026

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí