Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

El restaurant Casa Joana denuncia que l’Ajuntament els vol fer enderrocar la porta de l’entrada

Batlle assegura desconèixer la problemàtica i es compromet a "trobar una solució"

Publicat el 17.11.2022 20:58

Societat

Carme Rocamora, Sergi Alemany

Preocupació a un dels emblemàtics restaurants del carrer Major de Sarrià. Casa Joana, un clàssic que s’ha anat adaptant al llarg del temps i que acull molta gent del barri sobretot a l’hora de dinar, ha rebut un avís per part de l’Ajuntament que dictamina que s’ha d’enderrocar la porta de l’entrada perquè està incomplint la normativa. Així ho ha explicat aquest dijous a l’Audiència Pública la propietària del local, Àngels Jornet, que ha detallat que a principis d’any van canviar la porta de fusta que tenien per una d’alumini.

Segons ha assegurat Jornet, abans del canvi, van adreçar-se a l’administració per saber quins permisos requerien per tirar endavant l’obra, i se’ls va comunicar que amb un «assabentat» d’obres, era suficient. El mes de maig, però, li van fer una inspecció al restaurant i li van notificar que existeix una normativa a Major de Sarrià que estableix que «tot ha de ser de fusta».

Publicitat

L’afectada assegura que ningú la va avisar sobre aquesta qüestió, i sosté que va notificar en l’assabentat d’obres l’adreça de l’establiment i la voluntat de fer el canvi de porta per una d’alumini. El canvi, era per poder establir una «entrada més llisa» pels clients, pensant principalment en aquells d’edat avançada, amb cadira de rodes, o per cotxets de bebè. Per aquest motiu, també va eliminar un esglaó de l’entrada.

«Ningú ens havia avisat, i des del 2009 fins ara s’han arreglat molts establiments i cap s’ha fet de fusta», ha assenyalat durant la seva intervenció Jornet, i també ha assegurat que després de remodelar la seva entrada «altres establiments» han fet servir alumini en les seves reformes. És arran d’aquest fet que ha decidit copsar la seva situació aquest dijous a l’Audiència Pública, després d’haver intentat gestionar abans la situació amb una tècnica de l’Ajuntament, que assegura que s’han «negat a dialogar» i insisteix en la necessitat d’enderrocar-la.

El regidor del districte, Albert Batlle, ha assegurat que no era coneixedor d’aquesta notícia que afecta un establiment «que coneixem tots prou bé», i ha passat l’encàrrec a la gerent del districte, Maite Català, perquè parli amb la cap de llicències del Districte i miri «quina solució es pot trobar».

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La nova comissaria de la Guàrdia Urbana es començarà a construir a finals d’any

Ho ha dit Albert Batlle, que ha obert la porta a recuperar les oficines actuals del cos a l'edifici històric de Can Ponsic per a "usos culturals"

La reforma d’una casa del carrer Major de Sarrià, Premi FAD d’arquitectura 2024

És obra del espatx sabadellenc HArquitectes i conserva la façana, que està protegida

Els 11 restaurants de Sarrià-Sant Gervasi inclosos en la primera Guia de la Restauració de Barcelona

Són el bar El Tomás de Sarrià i deu establiments més, alguns a Galvany, les Tres Torres i el Farró
spot_img

Cal·listènia al Parc del Putxet

"El Parc del Putxet és un espai privilegiat per promoure la salut i la vida activa. La comunitat que s'ha creat al voltant de la cal·listènia és un exemple de com els espais públics poden generar convivència, relacions positives i benestar"

El teu mapa vital: com començar a llegir el teu «cel» personal

Només entenent els patrons que ens fan interpretar el món d'una manera o una altra, podrem entendre per què el nostre cos decideix activar certs símptomes

Des del doble fons d’un armari

El relat d'Elsa Corominas

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí