Publicitat

Casa Usher recomana ‘Sirenes’

Jessica Love ha guanyat el XX Premi Llibreter amb aquest àlbum il·lustrat que trenca amb els estereotips femenins i les qüestions de gènere

spot_img

Publicat el 22.9.2019 9:30

Les ressenyes de la Casa Usher

Jessica Love (traduïda per Anna Duesa)

Editorial Kókinos

Publicitat

Al Julià li encanten les sirenes. Tant, que a ell li agradaria ser una sirena. I si es fa una disfressa, què li dirà l’àvia?

Publicitat

Jessica Love omple de colors les pàgines d’aquest àlbum, que comença a l’autobús en el qual el Julià torna cap a casa amb la seva àvia, on hi troben tres dones adorables disfressades de sirenes.

Un cop a casa, el nen aprofitarà que l’àvia es fa un bany per convertir-se, amb molta imaginació i quatre coses agafades de pressa i corrents, en una altra persona.

Quan l’àvia el veu li regala un collaret, i junts aniran a la rua en la qual tothom es disfressa: la majoria de sirenes, però també hi trobem pops o meduses. La història trenca amb els estereotips femenins i amb les qüestions de gènere: parla de diversitat i de tolerància, i ho fa de manera sensible i elegant.

Un àlbum que necessita molt poques paraules per dir-ho tot: que cadascú pot ser qui vulgui ser i com vulgui ser, i que ho ha de poder fer amb tota la libertat. Aquest àlbum il·lustrat Jessica Love ha guanyat el XX Premi Llibreter, un premi que no té dotació econòmica sinó el suport i reconeixement dels llibreters.

Està disponible en català, però també en castellà, publicat per la mateixa editorial i traduït per Esther Rubio.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Un nou Vila-Matas ha arribat: les ressenyes de la Casa Usher

"Canon de cámara oscura", una distopia inquietant, on els androides qüestionen el que significa ser humà

Les ressenyes de la Casa Usher per Sant Jordi 2025

Una tria de lectures que han agradat a la llibreria de Galvany en els últims temps, ideals per regalar en el dia més bonic de l'any pels catalans

L’àvia Harris i l’àvia Victorie: les ressenyes de la Casa Usher

Coincidint amb la setmana del 8M, la Casa Usher destaca dues escriptores que reivindiquen les figures de les àvies

Novel·les de ‘Cozy Crime’: les ressenyes de la Casa Usher

Els llibres de misteri més amables, amb un lleuger toc d’humor, personatges entranyables i sense escenes truculentes
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]