Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Del 7 a la Z

Publicat el 8.7.2016 16:00

notícies del barri

Elena Bulet

Aquest és el nom de l’itinerari organitzat el passat 11 de juny per la Fundació Joan Brossa. El recorregut té l’objectiu de resseguir la petjada del poeta a Barcelona, concretament al barri de Sant Gervasi i en alguns punts de l’Eixample.

Brossa va néixer al carrer Wagner el 19 de gener de 1919, i el seu pare treballava de tramoista a l’Ateneu de Sant Gervasi (on va conèixer la seva mare). El seu progenitor, amb qui tenia una gran relació, morirà el 1933. Més tard, la família de Brossa es va traslladar a viure al carrer Muntaner. De mica en mica, el poeta s’anirà distanciant de la família, a mesura que avança en la seva trajectòria artística. Es passarà els dies escrivint a un pis que la família conservava al carrer Alfons XII.

Publicitat

L’any 1958, Brossa agafa un nou estudi a la cantonada del carrer Balmes amb Travessera de Gràcia. El seu compromís social arribarà fins a tal punt que cedirà aquest estudi a militants comunistes a finals dels seixanta i principis dels setanta.

La galeria Mayoral, al Consell de Cent 286,
té oberta una important exposició sobre el grup
i la revista Dau al Set, molt vinculats a Sant Gervasi

ciutat vellaEntre les obres del poeta trobem poemes visuals, cartells, proses o guions de cinema. Ara bé, a partir de 1984, Brossa treballarà sobretot en la ideació de poemes urbans, alguns dels quals es poden observar en aquest itinerari organitzat per la Fundació.

La ruta consta de vuit punts d’interès. S’inicia a la plaça Molina, on Brossa es passava nits parlant amb el pintor Joan Ponç. És aquí també on va néixer el grup i la revista Dau al Set. L’itinerari acaba en un dels seus poemes visuals, ubicat al carrer València, entre Balmes i Rambla de Catalunya.

Aquest recorregut brossià permet experimentar durant dues hores la relació que el poeta va mantenir amb el barri de Sant Gervasi. Això inclou conèixer els llocs on va viure i treballar el poeta, a més de sentir poemes i proses on parla d’aquests indrets. Fins l’any vinent no es tornarà a repetir aquesta ruta, però la Fundació Joan Brossa realitza altres activitats destinades a descobrir els secrets de les obres que l’artista va deixar a la ciutat de Barcelona.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf
spot_img

Una finestra al món: El Hierro, l’illa del meridià

Els habitants d’El Hierro han sabut convertir les dificultats en oportunitats. Preservada de l’especulació turística, l’illa va ser declarada reserva de la biosfera el 2000 i conserva nombrosos espais protegits

Edifici Mas de Miquel: característiques i curiositats

Situat a l'avinguda Diagonal, destaca exteriorment per la seva grandiositat; va ser construït per l’arquitecte Domènec Sugrañes i Gras i promogut pels marquesos de la Pobla de Claramunt

Què ens diu la recerca sobre la calor i el cervell envellit?

Les altes temperatures representen un repte important per a la salut, especialment en les persones grans i en aquelles que conviuen amb alguna malaltia neurodegenerativa

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí