Publicitat

DESCOBREIX CATALUNYA

Descobreix aquest estiu els museus i monuments de Catalunya i les activitats que s'hi fan

spot_img

Publicat el 12.8.2022 7:00

CONTINGUT PROMOCIONAT

Els museus i monuments de la Generalitat de Catalunya proposen més d’un centenar d’activitats per viure el patrimoni cultural aquest estiu

Els museus, monuments i jaciments de la Generalitat de Catalunya han preparat més d’un centenar d’activitats aquest estiu sota la campanya « Aquest estiu viu el patrimoni ». Propostes per a tots els públics entre les quals hi ha visites guiades i teatralitzades, concerts i espectacles, tallers familiars, jocs de pistes i escapada, passejades d’estiu.  Aquestes activitats tenen per objectiu fer que, tant el turisme local com internacional, tinguin accés al patrimoni cultural català i coneguin i descobreixin la seva riquesa d’una manera lúdica i diferent. Experiències totes elles en escenaris plens d’història.

Publicitat

La completa agenda d’activitats ha estat possible gràcies a la col·laboració entre el Departament de Cultura i els diversos agents públics i privats del territori i és una de les apostes més importants de dinamització i socialització de la cultura i el patrimoni.

Publicitat

Entre les cites destaca el Festival Jordi Savall, que celebra la seva segona edició i es consolida com a cita imprescindible de l’estiu a les comarques de Tarragona. El Reial Monestir de Santes Creus acollirà, de l’11 al 15 d’agost, 10 concerts d’aquest festival de música antiga dirigit pel reconegut intèrpret i director, que tindrà lloc en espais patrimonials que formen part de la Ruta del Cister. També destaca la Schubertíada a la Canònica de Vilabertran, a l’Alt Empordà, que fa 30 anys enguany i dona el tret de sortida també l’11 d’agost amb la soprano Marlis Petersen.

Altres cites musicals de l’estiu als monuments catalans són els festivals empordanesos de Portalblau a Empúries i el de música clàssica a Sant Pere de Rodes. Durant el mes d’agost, a la seu d’Empúries del Museu d’Arqueologia de Catalunya es podrà gaudir del festival Portablau, amb grups com Texas, Els Catarres o El Pot Petit, entre d’altres.

L’oferta de visites guiades i passejades s’incrementa amb noves propostes de visites temàtiques, intergeneracionals i altres que combinen el patrimoni monumental i el natural. A les comarques de Girona les persones visitants poden apuntar-se a la clàssica “Ruta Josep Pla” a la ciutat ibèrica d’Ullastret, o a la Girona monàstica que permet conèixer els monestirs de Sant Pere de Galligants i Sant Daniel.

Al Priorat, es podrà participar de la visita “Reflexions d’un pare cartoixà a Montsant” o a la segona passejada espiritual a la Cartoixa d’Escaladei. I a l’Alt Penedès, a la ciutat d’Olèrdola s’ha programat la ruta de 5 km “Olèrdola, una muntanya d’històries” per descobrir les construccions de pedra seca o les restes arqueològiques de les tombes amb forma humana medievals.

Una farcida agenda de diferents tipus d’activitats arreu de totes les comarques de Catalunya que el Govern posa a disposició de tots els catalans i catalanes i també de tots els visitants que vindran a Catalunya aquest estiu. El detall de les activitats es pot consultar a l’agenda en línia que s’ha habilitat al portal web del patrimoni cultural (patrimoni.gencat.cat/estiu) que inclou, a més, propostes de rutes, escapades de cap de setmana i diverses promocions per viure un estiu ple de patrimoni.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

En caiguda lliure

El relat d'Elsa Corominas sobre la voluntat d'actuar quan presencies una agressió masclista

La sarrianenca Teresa Mas de Roda publica el seu primer llibre, “Desaprendí mi mundo para serme fiel”

L'obra recupera escrits des de l’adolescència fins a l’actualitat, que reflecteixen el viatge vital de l'autora

Les Planes, un barri amb molts carrers amb noms botànics

Només el 20% estan dedicats a persones, en comparació amb el 54% a la resta de la ciutat

Concert dels “valsos Boston” de Clifton Worsley en el centenari de la seva mort

L'Acadèmia Barcelona Concertante acull un homenatge conduït pel musicòleg Joan Montón
spot_img

Escollir el camí

"Quan veig jovent mirant de decidir si estudiar o treballar, si aquesta professió o aquella altra, penso que li donem massa importància a una decisió que podem canviar en qualsevol moment": l'opinió de Glòria Vilalta

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]