22 C
Sant Gervasi
| Dimecres 23 de setembre de 2020 |

‘DiomCoop’, a la recerca d’un futur digne

El documental relata la posada en marxa d'una cooperativa de venda ambulant per part d'un grup de persones manteres a Barcelona

Marta Trius Chassaigne
Periodista especialitzada en temes culturals i de voluntariat social. He treballat com a responsable de comunicació corporativa a empreses com Larousse editorial i Henkel Ibèrica. Així com a premsa turística i de viatges (Editur) i en agències de comunicació (BPMO Edigrup i premsa Intercomarcal). Col·laboro com a voluntària en temes de comunicació i d'altres, amb diverses entitats socials sense ànim de lucre.

Societat

Marta Trius

Amb motiu del Dia Internacional dels Refugiats que se celebra el 20 de juny, la Casa Orlandai ha organitzat durant el mes de juny un seguit d’activitats per donar visibilitat a aquest col·lectiu. Una d’aquestes activitats va ser la visualització del documental DiomCoop, en el qual s’explica com un grup de persones manteres de Barcelona s’aventuren, amb el suport de l’Ajuntament i Barcelona Activa, a posar en marxa una cooperativa de venda ambulant.

A la presentació i visualització d’aquest documental hi van assistir Bai i Aliou Top, tots dos senegalesos involucrats en la cooperativa, que van explicar tot el procés pel qual han passat des que van arribar a Barcelona, 18 i 10 anys enrere respectivament, fins al moment en què aconsegueixen, gràcies a DiomCoop, regularitzar la seva situació per tenir una vida digna.

Publicitat

Després de veure l’emotiu documental, es va obrir un col·loqui en el qual es van posar sobre la taula dades sobre els refugiats, com ara els 70 milions de refugiats que hi ha al món que abandonen els seus països pels conflictes armats, les crisis polítiques, el canvi climàtic o les crisis econòmiques, entre d’altres. A Barcelona, per exemple, hi ha al voltant de 400 persones denominades manters, dels quals tan sols 15 s’han pogut incloure en el projecte de la cooperativa DiomCoop, que està en ple període de desenvolupament i organització.

Bai i Top van explicar com els va ajudar aquesta cooperativa a molts d’ells, i van exposar la necessitat d’aconseguir que moltes més persones puguin regularitzar la seva situació i poder trobar una feina. Entre els plans d’expansió de DiomCoop, hi ha el de donar-li visibilitat oferint diferents possibilitats: la gastronomia (elaboració de plats i sucs típics de la cuina africana per servir en fires i serveis d’àpats), els serveis (logística, seguretat i neteja en col·laboració amb diferents entitats) i la moda (confecció de roba amb teles africanes i la venda ambulant posterior).

Diom, una paraula wòlof (llengua africana) que significa ‘coratge’ i ‘força interior’, és sens dubte el millor nom que es podia triar per a aquesta cooperativa en la qual tantes persones tenen posada l’esperança per trobar el seu lloc en el món.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.