Publicitat
spot_img

Districte descarta poder desplegar el carril bici a la Via Augusta aquest mandat

Batlle diu que és un tema que s'haurà d'abordar "a mig o llarg termini" i la plataforma Bici Augusta critica que incompleixin les promeses

Publicat el 11.11.2020 11:34

Política

Carme Rocamora

El passat mes de juny el regidor del districte, Albert Batlle, celebrava el primer tram de carril bici instaurat a la Via Augusta entre l’avinguda Diagonal fins al carrer Laforja, i assegurava que aquesta obra havia de ser “un camí de no retorn” en l’elaboració de tot un projecte d’urbanització per aquesta via, seguint també les reivindicacions de la plataforma Bici Augusta, que reclama un carril bici que arribi fins a la plaça Borràs. Pocs dies després la tinent d’Urbanisme de l’Ajuntament, Janet Sanz, assegurava que el carril arribaria fins a la plaça Molina el mes de juliol. A dia 11 de novembre, aquesta promesa encara no s’ha fet efectiva.

I encara més males notícies per a les reivindicacions de la plataforma Bici Augusta. Aquest dimarts al Consell de Barri de Sarrià, el conseller de BComú Llorenç Sena va assegurar que el carril bici és un projecte que es prenen “molt seriosament”, però es va excusar en que és molt complex ja que cal fer tres kilómetres i mig de carril, conjugant els interessos dels ciclistes, del trànsit i dels autobusos. En aquest sentit, va sentenciar que amb l’actual context “d’incertesa econòmica per la covid-19” no poden assegurar que sigui un projecte que puguin dur a terme dintre d’aquest mandat. Sobre el petit tram que falta entre el carrer Laforja i la plaça Molina, va assegurar que estan treballant per aquesta extensió.

Publicitat

En la seva intervenció, Batlle va contestar que és una obra que “un dia o altra” s’haurà d’abordar, però que actualment “amb les dificultats pressupostàries”, no hi ha terminis per dur-la a terme: “A mig o llarg termini s’haurà d’abordar”, va declarar.

Des de la plataforma Bici Augusta defensen que el carril bici és necessari “especialment en un moment com aquest per lluitar contra la covid-19 i contra la contaminació de l’aire”. En aquest sentit, critiquen que l’Ajuntament no compleixi la seva promesa després que el desembre de l’any passat s’aprovés una proposta d’ERC consistent en l’elaboració d’aquest projecte.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Finalitzen les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les actuacions han permès millorar la mobilitat del carrer, dotar al barri de més zona verda i implantar un nou mobiliari

Augmenta l’ús del carril bici de la Via Augusta

"Falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones i no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts": l'opinió de la plataforma Bici Augusta

S’inicien les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les reformes s’allargaran fins al juliol i dotaran l’espai de nou paviment i enllumenat
spot_img

El cementiri de Sant Gervasi, el somni etern de la burgesia

De vinyes a panteons: la creació d’un cementiri que va marcar la identitat de Sant Gervasi

Lourdes Fañanás: “Els traumes i l’estrès més profund solen produir-se en els primers anys de vida, sovint dins del nucli familiar”

Catedràtica a la Facultat de Biologia de la UB i veïna de Sarrià, Fañanás ha estudiat com els factors genètics i ambientals intervenen en els transtorns mentals greus

Sarrià-Sant Gervasi, el districte amb millor salut mental de Barcelona

El districte manté una de les esperances de vida més altes tant en homes com en dones

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí