Publicitat

El bridge i els seus valors

spot_img

Publicat el 26.10.2016 10:00

Gent gran

El jardí / Juanjo Garcia

El bridge és un joc de cartes que es juga amb la baralla anglesa. S’hi juga amb quatre participants (dues parelles adversàries), on cadascú seu davant per davant del seu company, habitualment asseguts al voltant d’una taula. El joc té dues etapes, la subhasta i el carteig, després del qual es comptabilitzen els punts. També pot ser jugat en torneigs, en la forma de bridge duplicat, on diverses taules juguen amb les mateixes cartes donades i es comparen els resultats.

Publicitat

Com que és un joc on les partides duren unes tres hores, sobretot i juga gent gran què és la que disposa de més temps. La seva pràctica és positiva, ja que motiva a les persones a sortir de casa i fer activitat social i, sobretot, perquè suposa una continuada utilització de la memòria, de l’agilitat mental i altres recursos per saber quines cartes estan en joc i quines estratègies cal seguir.

Publicitat

A Barcelona hi ha set clubs de bridge, tres d’ells al barri, però també se sol practicar en centres socials, com ara a l’Esplai Bonanova, on es juga i s’imparteixen cursos. Un dels clubs amb més història és l’Slam Bridge, i El jardí ens hem posat en contacte amb en Juanjo Garcia, una de les ànimes del club juntament amb la M. Teresa Roselló i en Dragan, professor i àrbitre internacional, perquè ens expliqui la trajectòria del club.

El Club Slam Bridge

imagen-logo-slamEls seus orígens són als anys 70, quan es va obrir un local amb el nom de Kenssinton a la cantonada del carrer Mandri amb General Mitre. Amb els anys va passar a l’entresòl del mateix edifici amb el nom de Slam i va ser refundat l’any 2005 amb el nom de Club de Bridge Nou Slam. Al llarg d’aquests anys, molts jugadors del bridge català han passat pel club o s’hi han format. El club, una associació sense ànim de lucre, ha buscat sempre el benestar del jugador, l’amabilitat en el joc i la relació social entre amics del bridge. Així, fa 10 anys, va començar una modernització de l’antic entresòl i va passar a gestionar-se d’una manera més activa, però el mateix local i els seus accessos (amb la famosa escala de caragol!), juntament amb l’aparició del joc en la forma on line per internet i altres factors van fer que s’hagués de reestructurar el projecte.

El club busca sempre
el
benestar del jugador, l’amabilitat en el joc
i la relació social entre les persones

Per això, en el 2014 es va decidir deixar el local que durant més de 20 anys havia estat un lloc emblemàtic del bridge i es va buscar un lloc que reunís millors característiques d’accessibilitat, de lluminositat. Ara, en el local del carrer Ronda General Mitre, 126 (a 50 m de l’antic) i amb el nom de Club Slam Bridge s’intenta portar endavant un model de club de bridge que aposti per la qualitat tècnica i arbitral, pel joc tranquil i social, per la formació de nous jugadors i la seva integració en les pooles habituals; i evidentment, la millora contínua del jugador en els seus diferents nivells.

Per a la qualitat tècnica i arbitral, el club ha engegat nous sistemes d’incorporació de resultats en les taules (bridgemates); ha desenvolupat el programa MagicContest que permet millorar els moviments entre taules i treballar els resultats amb sortides d’informació en pantalla, llistats o correus electrònics molt més atractius. En la part humana, hem seguit millorant el nivell dels àrbitres i ara, el club, ja té un àrbitre internacional, un àrbitre nacional i tres àrbitres de club cada vegada millor preparats, que participen en les diferents activitats que es realitzen.

Un dels objectius de tots els àrbitres és aconseguir un bridge tranquil: cuidar el jugador més feble, acompanyar els nous jugadors, educar els jugadors per a un desenvolupament del joc amb ritme i promovent unes idees de comportament que impliquin el jugador amb el club. En aquest aspecte, la integració dels jugadors procedents del club amic Wist ha estat molt positiu. I per al futur, hi ha el web: clubslambridge.com, amb una edició d’anotacions i manuals que ajudin al jugador tant en els seus coneixements de bridge com a entendre el reglament, i es busca la millora contínua del local.

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

La “Desfilada diversa” de la Fundació ESMEN reivindica i empodera la moda inclusiva

L'acte, celebrat el 25 d'abril, ha estat la cloenda de la Setmana Cultural organitzada per la Universitat Blanquerna-URL

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

Ferida de gravetat una jove en caure d’un balcó d’Avenir després de ser agredida per la seva parella

Els Mossos detenen dos homes de 52 i 57 anys per intent d'homicidi i lesions
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]