Publicitat

El Club de lectura a l’Espai Putxet es troba amb David Castillo

Els membres del Club de lectura van tenir l’ocasió de conèixer David Castillo, Premi Sant Jordi per la seva obra 'No miris enrere'

spot_img

Publicat el 6.5.2019 10:00

Cultura

Inés Tell i de Pallejà

La tercera sessió del Club de lectura a l’Espai Putxet va tenir lloc el 3 d’abril i va ser dirigida per Eva Roma, de la Delegació de Gràcia i Sarrià-Sant Gervasi del Consorci per a la Normalització Lingüística. Previàment, els participants havien llegit la novel·la No miris enrere, de l’escriptor David Castillo, que va guanyar el Premi Sant Jordi l’any 2001. De fet, Castillo és un poeta i escriptor que ha guanyat nombrosos premis, com ara el Carles Riba de poesia, el Creixells a la millor novel·la catalana de l’any. En David viu a Vallcarca, coneix molt bé el nostre Putxet i és un enamorat de Barcelona, cosa que no li impedeix de ser molt crític amb la Barcelona post-olímpica.

Publicitat

Els membres del Club de lectura van tenir l’ocasió de conèixer l’autor, que, molt amablement -i esperem que s’ho passés bé-, va assistir a la sessió i va començar llegint la llarga citació del llibre Panegíric de Guy Debord, un dels seus referents més importants. A preguntes dels participants, en Castillo va explicar la gènesi de la novel·la i el rigor de l’escriptura, que es fa palès en el detallisme que empra per fer la novel·la versemblant.

Publicitat

La novel·la és un thriller i passa en diferents llocs, com ara diverses ciutats del Marroc i Rio de Janeiro, que Castillo coneix força bé i que va visitar mentre escrivia No miris enrere. L’obra té com a eix el desig del protagonista d’esbrinar com i per què va morir un seu amic en una presó més o menys de final de segle. També va parlar de la seva propera novel·la, El tango de Dien Bien Fu, que es publicarà l’any que ve.

L’acte va acabar amb en David Castillo signant exemplars de la novel·la objecte del Club de lectura. També va regalar exemplars de la seva novel·la en vers El llibre dels mals catalans.

La sessió, que va estar molt concurreguda, ja que gairebé tots els membres del Club hi van assistir, ens va facilitar conèixer una mica més un dels nostres escriptors més representatius, els seus referents i la seva ideologia, així com aprofundir en l’ofici d’escriure.

Agraïm a l’Espai Putxet que hagi programat el club de lectura. Per la propera sessió, que tindrà lloc el 15 de maig, els participants llegiran Una habitació amb vistes de Edward Morgan Forster, en la traducció de Carme Serrallonga.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]