Publicitat

El Consell Plenari aprova el canvi de nom de Reis Catòlics per Elisa Moragas

En el mateix plenari s'ha acordat l'entrega de medalles d'Honor de la ciutat i de la Dona a la Fundació Estimia, Ana Tere Raventós i Pilar Clarasó Marfà

spot_img

Publicat el 3.3.2020 22:59

Política

Carme Rocamora

El Consell Plenari d’aquest mes de març ha aprovat el canvi de nom del carrer Reis Catòlics per Elisa Moragas, que està impulsant la Plataforma Canviem Reis Catòlics de Vallvidrera.  Amb aquesta votació positiva, la proposta que ha pogut ser portada fins al Consell Plenari després de rebre el suport amb 1.045 signatures de veïns, serà elevada a la Ponència de Nomenclàtor de la ciutat, que haurà de revisar la petició i fer els tràmits posteriors per fer efectiu el canvi.  

Publicitat

Aquest canvi, que vol modificar un nom posat durant la Dictadura de Miguel Primo de Rivera i cedir-lo a la persona d’Elisa Moragas, per honorar aquesta mestra fundadora de l’Escola Nabí, segueix un procediment similar al del canvi de nom de l’avinguda Príncep d’Astúries per Riera de Cassoles, fet efectiu l’any passat. Des de lEscola Nabí han explicat que és el carrer idoni per portar aquest nom, ja que és el que acull el centre escolar, i que la proposta vol ser un homenatge a l’educació, l’escola, el barri i a la professió de mestres.

Publicitat

Han votat a favor 13 consellers de BComú, PSC-Units, JxCat i ERC, mentre que en contra hi han votat els consellers de Cs, PP, i BxCanvi. En aquest sentit, el conseller de BComú Llorenç Sena ha felicitat els veïns per la iniciativa i els ha agraït “com han respectat” els diferents passos a seguir per aquest canvi de nom. Des del PSC-Units Blas Navalón ha posat en valor donar reconeixement a un personatge del territori, i més a un lloc petit com és Vallvidrera on hi ha molt sentiment comunitari. 

Des de JxCat Montse Martín ha dit que Elisa Moragas és l’opció més encertada i ha aplaudit que siguin els veïns qui puguin decidir noms de carrers, i des d’ERC Mercè Amat, davant d’un retret del PP que Salvador Dalí no té nom de carrer, ha contestat que possiblement Dalí no necessita un carrer perquè la gent ja el coneix, i que precisament per això és interessant incloure personatges dels territoris no tant coneguts i donar visibilitat a través del Nomenclàtor, i ha afegit: “Si aquest nom de carrer el va posar una dictadura, em sembla bé que el canviï una iniciativa popular.” 

Els partits que han votat en contra han coincidit en criticar que la iniciativa no és per posar el nom d’Elisa Moragas, sinó per “anar en contra” del nom dels Reis Catòlics. Pedro Miret (Cs) ha assegurat que hi ha un grup de gent que es dedica a treure noms relacions amb la monarquia del Nomenclàtor de la ciutat i ha etzibat: “Si aquest carrer es digués Francesc Macià, l’haurieu canviat?”

Mentre que Albert Guivernau de BxCanvi ha dit que els carrers no han d’estar al servei d’una ideologia i ha demanat que no es vagi en contra dels “elements que formen part de la història de Barcelona.” Per la seva banda, el popular Isaac Martín ha considerat que el canvi va en contra de la unitat nacional i que les signatures recollides només suposen “el 0,65% del suport del districte.”

Acord en l’entrega de medalles d’Honor i de la Dona

Al mateix plenari s’ha acordat que la proposta del Districte per la ciutat de la Medalla d’Honor de Barcelona sigui per la Fundació Estimia que treballa amb persones amb discapacitat, i també per Ana Tere Raventós, per la seva trajectòria i figura de “germana gran” cuidant la família quan la seva germana d’edat major tenia discapacitat intel·lectual, i per juntament amb la seva família fundar la Fundació Boscana, que treballa l’educació especial.

Així mateix, el plenari ha ratificat la proposta del Consell de la Dona que la Medalla de la Dona sigui per Pilar Clarasó Marfà, nascuda a Sarrià i que ha desenvolupat la seva tasca docent a col·legis de Sagrat Cor d’arreu del món. Actualment és titular del Sagrat Cor de Sarrià i com a directora ha impulsat la renovació i innovació pedagògica que inclou remodelació d’espais, aspectes metodològics, i ajustaments de continguts curriculars a fi d’adequar l’oferta educativa als requeriments del segle XXI.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal

Veïns de Galvany es revolten contra l’ampliació del pipicà dels Jardins del Doctor Hahnemann

Districte recorda que ha informat en múltiples ocasions en aquest canvi, descarta aturar les obres, i assegura que treballaran per reduir les "molèsties" que pugui ocasionar al veïnat

Vox continua atiant l’aporofòbia i ara dispara contra Assís

Els ultres plantegen una proposició per posar bastons a les rodes a la tasca del centre arrelat a Sarrià, que acumula més de 20 anys de servei exemplar a les persones sense llar, i en especial a les dones
spot_img

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

El teixit social i cultural de Sarrià es mobilitza per Can Raventós

Amb una cercavila festiva, el veïnat insisteix a l'Ajuntament que ha d'aconseguir la permuta total perquè la finca esdevingui un refugi climàtic i casa de cultura popular

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]