Publicitat

El coronavirus als nostres barris

Mesures de precaució per defensar-nos de la covid-19

Publicat el 12.4.2020 21:00 · Actualitzat el 12.4.2020 21:35

El Racó del Veïnat

Maria Rosa Prats

Voldria parlar del moment tan important que estem vivint. Es necessita molta força per poder sortir al carrer amb un somriure! De sobte ens trobem amenaçats per un virus important que es passeja pel planeta, el coronavirus. M’agradaria compartir amb tots vosaltres unes mesures de precaució, fàcils i molt eficients per protegir-nos i estar més forts.

És bàsic rentar-se les mans en arribar a casa.

Publicitat

Una mesura també molt important és que al moment de llevar-se és bo fer-se un suc de llimona amb aigua tèbia sense sucre i en dejú. La llimona té propietats desinfectants de virus i bacteris, neteja el pH de la sang, traient l’acidesa; hi ha estudis comprovats que és un desinfectant sa i natural. Personalment, esmorzo torrades amb all, cada dia. La cura del ajo, de Nicolas Capo, pioner de l’alimentació natural.

Per l’experiència que tinc en una alimentació saludable és millor menjar el màxim d’aliments naturals i si pot ser sense conservants químics, ecològics també és bo. L’alimentació és molt important; som el que mengem. Si disminuïm productes animals tindrem menys risc de propensió a desenvolupar bacteris, iniciadors de malalties. Si el coronavirus entra en un cos que té poques toxines, serà més difícil que el virus t’afecti. Per tant, fora molt eficient introduir a la dieta més fruites del temps, no menjar-les fredes de la nevera i així conserven totes les seves propietats.

Procurar evitar espais tancats durant més d’una hora i si aneu és bo que hi hagi una bona ventilació a on l’aire es renovi. Supermercats, transports, els espais carregats, poden ser focus de microbis. Estant alerta, no ens pot passar res, les defenses són el millor escut per la malaltia, així, evitem infeccions i grips. L’oxigen és fonamental perquè les cèl·lules puguin viure i regenerar-se. Aire nou, respiració agraïda!

Gastar només les energies necessàries, procurar evitar disgustos, problemes, perquè el cos és un recipient que tot ho recull. Algunes persones els hi afecta més una cosa que altra. Mantenir-se amb una actitud positiva, no alarmant, ni tòxica. Bones companyies que et sentis estimat i estimar.

Aquestes mesures són efectives per combatre aquest virus dansaire. Cadascú de nosaltres tenim la responsabilitat d’actuar amb consciència.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’orígen barceloní de les famoses pastilles Juanola

Les icòniques pastilles per la gola van néixer l’any 1906, creades per una família farmacèutica del barri de Gràcia

Els beneficis de la dieta Mediterrània, una cuina saludable i social

La dieta mediterrània no és només una manera de menjar, sinó també una manera d’entendre la vida

Poema d’homenatge a la mare

Aquest primer diumenge de maig és el Dia de la Mare

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada
spot_img

Òmnium Cultural Sarrià – Sant Gervasi renova la junta i fixa els objectius per a aquest any

El nou equip, presidit per Jaume Prat, es marca com a objectius reforçar la presència de l'entitat al districte amb activitats culturals, projectes de cohesió social i la participació en les festes majors i la Flama del Canigó

‘El més petit de tots’, un documental sobre les colònies infantils de la Guerra Civil, es presentarà als centres cívics Vázquez Montalbán i Vil·la...

El curtmetratge, realitzat per les periodistes Ana Rubió —redactora d’El Jardí— i Paula Padilla, recupera la memòria dels infants refugiats durant el conflicte

El gaig blau: característiques i curiositats

És una de les aus més espectaculars que cria al nostre país, però l'ús de plaguicides i la pèrdua de cavitats naturals on nidificar ha limitat molt la seva expansió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí