Publicitat

El coronavirus als nostres barris

Mesures de precaució per defensar-nos de la covid-19

spot_img

Publicat el 12.4.2020 21:00

El Racó del Veïnat

Maria Rosa Prats

Voldria parlar del moment tan important que estem vivint. Es necessita molta força per poder sortir al carrer amb un somriure! De sobte ens trobem amenaçats per un virus important que es passeja pel planeta, el coronavirus. M’agradaria compartir amb tots vosaltres unes mesures de precaució, fàcils i molt eficients per protegir-nos i estar més forts.

Publicitat

És bàsic rentar-se les mans en arribar a casa.

Publicitat

Una mesura també molt important és que al moment de llevar-se és bo fer-se un suc de llimona amb aigua tèbia sense sucre i en dejú. La llimona té propietats desinfectants de virus i bacteris, neteja el pH de la sang, traient l’acidesa; hi ha estudis comprovats que és un desinfectant sa i natural. Personalment, esmorzo torrades amb all, cada dia. La cura del ajo, de Nicolas Capo, pioner de l’alimentació natural.

Per l’experiència que tinc en una alimentació saludable és millor menjar el màxim d’aliments naturals i si pot ser sense conservants químics, ecològics també és bo. L’alimentació és molt important; som el que mengem. Si disminuïm productes animals tindrem menys risc de propensió a desenvolupar bacteris, iniciadors de malalties. Si el coronavirus entra en un cos que té poques toxines, serà més difícil que el virus t’afecti. Per tant, fora molt eficient introduir a la dieta més fruites del temps, no menjar-les fredes de la nevera i així conserven totes les seves propietats.

Procurar evitar espais tancats durant més d’una hora i si aneu és bo que hi hagi una bona ventilació a on l’aire es renovi. Supermercats, transports, els espais carregats, poden ser focus de microbis. Estant alerta, no ens pot passar res, les defenses són el millor escut per la malaltia, així, evitem infeccions i grips. L’oxigen és fonamental perquè les cèl·lules puguin viure i regenerar-se. Aire nou, respiració agraïda!

Gastar només les energies necessàries, procurar evitar disgustos, problemes, perquè el cos és un recipient que tot ho recull. Algunes persones els hi afecta més una cosa que altra. Mantenir-se amb una actitud positiva, no alarmant, ni tòxica. Bones companyies que et sentis estimat i estimar.

Aquestes mesures són efectives per combatre aquest virus dansaire. Cadascú de nosaltres tenim la responsabilitat d’actuar amb consciència.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

La “Desfilada diversa” de la Fundació ESMEN reivindica i empodera la moda inclusiva

L'acte, celebrat el 25 d'abril, ha estat la cloenda de la Setmana Cultural organitzada per la Universitat Blanquerna-URL

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]