Publicitat

El Parc de l’Oreneta es blinda com a zona verda

El Plenari del Consell Municipal de Barcelona ha donat llum verda aquest divendres una Modificació del Pla general metropolità que blinda la qualificació amb el vot favorable de tots els grups i l'abstenció de Cs i PP

spot_img

Publicat el 26.10.2018 14:52

Notícies de Sarrià

Carme Rocamora

El parc de l’Oreneta serà un àmbit qualificat en tot el seu conjunt com a zona verda. El Plenari del Consell Municipal de Barcelona ha donat llum verda aquest divendres una Modificació del Pla general metropolità (MPGM) que blinda la qualificació com a espai verd de la finca del carrer de Montevideo, 33-53, i evita que s’hi edifiqui.

Publicitat

L’MPGM s’ha aprovat provisionalment amb el vot favorable de tots els grups i l’abstenció de Cs i PP. Es tracta de l’últim vistiplau municipal, i ara el document s’elevarà a la Subcomissió d’Urbanisme de Barcelona per a l’aprovació definitiva.

Publicitat

En el debat del plenari, la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha celebrat que l’acord permet “fer possible que tot el parc de l’Oreneta, el que utilitzen cada dia els veïns i veïnes, sigui un espai verd consolidat urbanísticament”.

El solar del carrer de Montevideo constitueix el límit natural entre el parc de l’Oreneta i el teixit urbà de Sarrià. Forma part intrínseca de la gran àrea verda que conforma el parc i compta amb 6.239 metres quadrats (m2) que sempre han tingut un ús d’espai urbà.

No obstant, el planejament vigent fins ara per a l’àmbit –el Pla general metropolità de 1976– el considera espai edificable. A més, al mandat passat es va iniciar la tramitació d’una modificació de planejament que transferia a aquest mateix solar 2.415 m2 d’edificabilitat d’una parcel•la situada al carrer del Xiprer, 40-46, en el marc d’una operació vinculada a Torre Garcini.

Aquesta actuació impulsada per l’anterior Govern municipal permetia construir a la finca de Montevideo, en ple parc de l’Oreneta, un total de 30 habitatges lliures. La proposta va provocar una forta oposició veïnal que es va organitzar en plataformes de defensa per reivindicar el manteniment del sòl de Montevideo, 33-53 com a espai verd del parc de l’Oreneta, i impedir així que s’hi edifiqués.

Per donar resposta al reclam veïnal, al desembre de 2015 l’actual equip de Govern va desistir de continuar la tramitació del procediment. I, ara, ha tirat endavant la present MPGM per protegir definitivament la condició de zona verda del solar.

El regidor del districte, Jaume Asens, ha mostrat la seva satisfacció que la lluita veïnal hagi servit per aconseguir aquesta fita:

El sostre edificable es trasllada a Can Caralleu

El pla urbanístic trasllada el sostre edificable de la finca del carrer de Montevideo a uns terrenys de titularitat municipal de l’entorn del parc de l’Oreneta. Concretament, estan situats entre els carrers Major de Can Caralleu, Gaspar Cassadó i Esports, i tenen una superfície total de 3.538 m2.

Els terrenys estaran destinats a usos d’habitatge de protecció i equipament. D’aquesta manera, l’Ajuntament hi podrà construir un màxim de 45 pisos protegits, i es reserva la possibilitat que la planta baixa de la nova edificació on aniran els habitatges incorpori un equipament de barri de nova creació. El sostre assignat a habitatge serà de 3.120 m2 sobre rasant, i l’equipament, tindrà un sostre de 925 m2.

Amb la reordenació de sòls i els canvis de qualificacions previstos en la proposta de modificació del planejament, el guany total de superfície de zona verda serà d’uns 5.000 metres quadrats.

Àmbit del pla, amb el solar de Montevideo, 33-53 a la part inferior, i a la part superior, el terreny municipal reservat per a habitatge protegit i equipament públic.

L’opinió dels veïns

Alguns veïns van explicar a la passada Audiència Pública que  el lloc escollit per fer la transferència d’edificabilitat no és el més adequat i que es podria haver buscat un lloc millor, tot i que la majoria celebren haver aconseguit que aquesta part de l’Oreneta sigui sòl verd i que el projecte d’edificabilitat vigent sigui habitatge públic, ja que en un inici el projecte impusal pel Govern municipal anterior eren 30 habitatges privats.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

La “Desfilada diversa” de la Fundació ESMEN reivindica i empodera la moda inclusiva

L'acte, celebrat el 25 d'abril, ha estat la cloenda de la Setmana Cultural organitzada per la Universitat Blanquerna-URL

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

Ferida de gravetat una jove en caure d’un balcó d’Avenir després de ser agredida per la seva parella

Els Mossos detenen dos homes de 52 i 57 anys per intent d'homicidi i lesions
spot_img

Veïns de Sant Gervasi s’uneixen en una aliança inèdita per evitar ser expulsats per un fons d’inversió

Quatre blocs del barri estan en risc de ser convertits en colivings temporals per a estrangers

La millora del parc de la Font del Racó, sense data però més a prop: una inversió de 2 milions d’euros

Després de quatre anys gairebé tancat, es farà una actuació per consolidar els talussos, definir millor els camins interiors, ampliar la vegetació i renovar el mobiliari

L’Ajuntament invertirà 100 milions d’euros a Sarrià-Sant Gervasi per habitatge i millores en equipaments i carrers

Entre les actuacions, es preveu l'habilitació de 100 habitatges públics a través de noves promocions i rehabilitacions; el districte rebrà només un 3,3% del pressupost global de tota la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]