Societat
El Jardí
El Parc d’Atraccions Tibidabo ha començat aquest dijous les obres de millora i remodelació del funicular amb l’inici de la retirada de les vies dels quatre vagons històrics. Per aixecar els vagons, de 12 tones cadascun, es fa servir una grua de 200 tones, que aquest divendres acabarà el procés.
A través del conveni signat entre la Fundació TMB i el Parc d’Atraccions Tibidado, un dels vagons de l’actual funicular passarà a formar part de la col·lecció del futur Museu del Transport. Els altres vehicles es desballestaran seguint la legislació vigent en matèria de medi ambient.
El futur servei
Les obres de millora, que es faran en diferents fases, s’allargaran fins a l’octubre del 2020, que és la data prevista perquè es posi en funcionament el nou funicular: la Cuca de Llum. Al llarg d’aquest any es realitzaran canvis a les vies i a les catenàries per adaptar-les als nous vehicles i es millorarà la seva operativa i les condicions de seguretat.
El nou funicular tindrà un disseny avançat i innovador que permetrà alliberar espai en el seu interior i augmentar la seva capacitat a 252 passatgers per viatge. El nou vehicle serà més ràpid -es redueix el temps del trajecte a 3 minuts- i oferirà una millor experiència i entreteniment als usuaris. El nou disseny, a més, permetrà gaudir de una visió panoràmica de tot el trajecte i oferir nous continguts educatius a través de pantalles i tauletes electròniques ubicades en el seu interior.
Funibus, el Transport alternatiu
Fins al final de les obres s’ha habilitat el Funibus, un autobús que ofereix un servei diari des de la plaça Kennedy a partir de les 10.30 h i fins mitja hora abans de tancar el Parc.
Més de 100 anys d’història del funicular
El funicular del Tibidabo es va inaugurar l’octubre del 1901 i es va convertir en la primera gran atracció del Parc. Era el primer funicular de tot l’estat i amb els anys es va convertir en tota una icona no només del Tibidabo sinó també de la ciutat de Barcelona.
En aquests més de 100 anys ha sofert diverses modificacions i rehabilitacions. Una de les més destacades va ser el 1958 en què les carrosseries de fusta es van substituir per les carrosseries metàl·liques que coneixem actualment.
El trajecte del funicular és de 1.130 m. En els últims 25 anys, període des del qual es tenen dades registrades, ha transportat més de 7 milions de visitants i ha recorregut més de 21.500 km, l’equivalent a pujar 2.440 vegades l’Everest.