Publicitat

El tramvia per la Diagonal és una millora populista

"A Barcelona li convindria més construir noves línies completament al revés de les proposades fins ara", diu Jordi Llorach

spot_img

Publicat el 16.2.2019 9:00

El Racó del Veí

Jordi Llorach i Cendra

El tramvia és un mitjà de transport públic amb molts avantatges, però amb l’inconvenient que, per haver de circular sempre pel traçat de les vies, sovint origina un efecte ‘muralla’. Amb aquestes característiques, opino que a Barcelona li convindria més construir noves línies completament al revés de les proposades fins ara, és a dir, no fent-les passar per la Diagonal sinó que comuniquessin radialment amb els barris perifèrics i les poblacions veïnes. D’aquesta manera, el centre de la ciutat quedaria només per a mitjans de transport més àgils i menys condicionats. Plantejant-ho d’aquesta manera i allargant les línies actualment existents, la plaça de Francesc Macià seria l’origen de les comunicacions amb el Baix Llobregat i la plaça de les Glòries —o la zona de Verdaguer— dels indrets del Besòs. També, altres llocs de la ciutat podrien tenir missions similars: per exemple la plaça d’Espanya, amb l’inici dels trajectes que anirien enllà de L’Hospitalet de Llobregat i Fabra i Puig dels que ho farien cap a Montcada i Cerdanyola. Amb tot, la meva conclusió és que no cal el tramvia per la Diagonal. És més una suposada millora populista i amb finalitats electoralistes que el fruit d’una encara pendent planificació del transport públic i de la mobilitat tant de la ciutat com de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Les obres per unir el tramvia per la Diagonal podrien començar l’estiu vinent

L'Ajuntament de Barcelona ho condiciona a l'aprovació dels pressupostos municipals i autonòmics de cara al 2025

Els comuns forcen el PSC a unir el tramvia per la Diagonal a canvi de la investidura d’Illa

És una de les condicions per fer el candidat socialista president de la Generalitat, segons ha avançat Nació

Barcelona viu el dia amb més calor de la història: 40 °C a l’Observatori Fabra

Feia 42 anys, des del 6 de juliol del 1982, que el termòmetre no marcava una temperatura tant alta a la capital catalana

Sara Jaurrieta, escollida primera secretaria del PSC a Barcelona: “És un honor i un orgull”

La diputada i exregidora de Sarrià - Sant Gervasi apunta al canvi climàtic i l'habitatge com dos dels principals reptes per a la ciutat
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]