Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Els joves que havien ocupat un habitatge a Sarrià decideixen marxar després de parlar amb la propietària

La propietària del lloc és una mare d'un fill de 10 anys sense altres habitatges en propietat

Publicat el 6.2.2021 16:44 · Actualitzat el 17.5.2023 11:39

Societat

Carme Rocamora

Gir de guió. Els joves que aquest divendres havien ocupat els baixos d’un edifici del carrer Salvador Mundi per desenvolupar-hi un projecte autogestionat, el Casal Popular 1921, han decidit marxar de l’espai després de parlar i conéixer la situació de la propietària, que s’ha personat a la zona el matí d’aquest dissabte.

Segons han relatat diversos veïns que han estat tot el dia acompanyant-la, és una dona iraniana, soltera i amb un fill de 10 anys que «porta tota la seva vida fugint». Primer va marxar del seu país, després va viure a Kuwait i va haver de tornar a marxar quan la invasió de Sadam Husein. Finalment va arribar als Estats Units i l’administració de Donald Trump seria la causant que volgués instal·lar la seva residència a Barcelona i comprés els baixos d’aquest edifici per 800.000 euros. Tenia previst reformar-lo, però té els diners retinguts als Estats Units i per això actualment viu en un pis de lloguer a Barcelona.

Publicitat

 

Les mateixes persones que portaven mesos organitzant-se per aquesta ocupació reconeixien fa uns dies a aquest diari que no havien pogut trobar informació sobre la propietat d’aquest edifici, però que com portava més de 10 anys buit, es van determinar a ocupar-lo. Recordem que aquests col·lectius populars normalment ocupen espais buits de grans tenidors i inversors, i no de propietaris petits.

Després que s’hagi personat la propietària al lloc, els representants del Casal 1921 han parlat amb ella. Li han plantejat la possibilitat de seguir ocupant l’habitatge mentre no comencin les obres de rehabilitació i així evitar que estigués buit, però la propietària no ho ha acceptat i cap a les 18 hores de la tarda els joves han marxat del lloc.

Poc després han difós un escrit a les xarxes socials en el que han demanat perdó per les molèsties i han reivindicat, un cop més, que a la vila falten llocs on els joves es puguin desenvolupar.

https://twitter.com/elcasal1921/status/1358113348462800901?s=21

Veïns del carrer i del mateix edifici han estat fent costat durant tot el dia a la propietària i també l’han acompanyat quan ha parlat amb els joves del Casal Popular.

 

Notícies relacionades

Joves de Sarrià ocupen uns baixos i anuncien la creació del Casal Popular 1921

Diumenge es farà la primera assemblea oberta d'aquest nou espai autogestionat ubicat al carrer Salvador Mundi
spot_img

Les obres de remodelació de la coberta del Dipòsit del Rei Martí començaran dilluns

L'actuació preveu millorar l'accessibilitat de l'espai amb un itinerari adaptat, un ascensor i noves escales

«Com fer invisible una persona?»: la nova campanya d’ASSÍS per visibilitzar el sensellarisme

ASSÍS, referent en l’acompanyament de les persones sense llar, ha llançat una nova campanya per visibilitzar als qui viuen al carrer

Ràdio Farró repetirà especial per la Setmana de la Ciència amb un programa obert al públic a Vil·la Urània

El programa Fenòmens Naturals, conduït per Cristina Junyent, s'enregistrarà aquest dissabte 14 de novembre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí