Divendres 17, gener 2025
13.2 C
Sant Gervasi
12.9 C
Sarrià
Publicitat

Els Pastorets de Vallvidrera escenifiquen la importància de la comunitat en la recerca de la identitat pròpia

Més d’un centenar de veïns del barri reinterpreten l’obra tradicional en una funció que ja ha venut més de 1.200 entrades

spot_img

Publicat el 19.12.2024 13:55

Cultura

Natalia Avellan

Una perspectiva coral, unes composicions musicals pròpies i un guió farcit de crítica social fan de l’obra dels Pastorets de Vallvidrera una activitat obligatòria del mes de desembre. I si les coses no són com sempre les he pensat? és el títol que recull aquesta reinterpretació del relat tradicional de Josep Maria Folch i Torres, que s’escenifica al Mercat Cultural de Vallvidrera. Tot i que la funció està en marxa fins al 22 de desembre, ja només queden algunes entrades pel divendres 20 i el dissabte 21 a la nit.

Publicitat

Durant els darrers anys, els Pastorets de Vallvidrera ja ens tenien acostumats a adaptacions modernes que s’allunyen del caràcter religiós i posen especial atenció a la perspectiva de gènere. En línia amb aquesta idea, les obres portaven el títol de Les Pastoretes, una referència a les protagonistes principals, que prescindien de qualsevol figura masculina per resoldre tota mena de situacions i conflictes.

Publicitat

Àngels i dimonis que busquen el seu lloc al Món

Enguany, l’espectacle continua donant molt de pes als personatges femenins, però l’accent està posat fonamentalment en la comunitat. No només pel que fa a la trama, sinó també en la repartició dels papers. Els intèrprets –d’una franja d’edat sorprenentment extensa– tenen com a mínim una frase cada un per lluir-se. Sota la direcció de Dana Carbonell i Joan Pujol, més d’un centenar de veïns d’aquest barri de muntanya es reparteixen entre l’equip tècnic, l’orquestra i el cos d’actors, amb la voluntat de fer reflexionar al públic sobre la possibilitat d’escollir el teu propi destí

Per fer-ho, se serveixen d’una bastida de metall que apareix en totes les escenes. Es tracta d’un element unificador entre les tres comunitats de la història, el poble d’Ecdipà, el cel i l’infern, els quals tenen més similituds del que aparentment sembla. A mesura que teixeixen vincles, s’adonen que hi ha una problemàtica comuna que es repeteix: algú ha decidit la seva vida per ells.

Des de Maria fins a Llucífer – i joves querubins i dimoniets- emprenen un camí basat en la recerca de la pròpia identitat. L’emocionalitat que genera el guió s’intensifica amb la meravellosa feina de l’orquestra. Damunt de l’escenari del Mercat Cultural s’asseuen músics d’un ampli rang d’edat, que toquen temes propis amb lletres que tracten qüestions com el sentiment de comunitat, l’amenaça d’un govern tirà, la construcció de gènere o les aspiracions vitals.

Els (Pastorets) de Vallvidrera durant la funció ‘I si les coses no són com sempre les hem pensat?’ @ Pastorets de Vallvidrera

Durant una hora i mitja, el públic, que envolta literalment l’escena, aplaudeix eufòric i fins i tot, a petició dels pastorets, s’alça per recitar a alguna frase o ballar alguna petita coreografia. A més, el guió està carregat de comentaris humorístics i d’al·lusions a fets d’actualitat, el que genera una rialla constant i generalitzada entre els assistents. 

Anar a veure els Pastorets de Vallvidrera s’ha convertit en una de les activitats de Nadal per excel·lència al districte. L’espectacle sempre acaba amb les entrades exhaurides. Enguany ja s’han venut més de 1.200 entrades, les quals es poden adquirir presencialment al Mercat Cultural de Vallvidrera o a través de la pàgina web.

Publicitat
spot_img

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.