Publicitat

Els Reis Mags a Sant Gervasi

spot_img

Publicat el 28.1.2018 16:00

Reportatge

Juanjo Compairé

La tarda-vespre del 5 de gener l’estel que guia els Reis d’Orient va passar per sobre del cel de Sant Gervasi, guiant-los primer a l’església de Santa Cecília, al Putxet i més endavant a la plaça de la Bonanova.
Salvador Albuixech , president de Barnavasi, Carles Sauró, rector de la Bonanova.
©Juanjo Compairé

A tots dos llocs es van formar llarguíssimes cues de nens i nenes que, acompanyats per familiars, esperaven poder lliurar a Ses Majestats les seves cartes plenes de desitjos infantils.
Patges i patgesses assistien els tres Reis que es detenien a enraonar amb cadascú dels infants. Les cares d’embadaliment de les criatures restaran per sempre a les innombrables fotos familiars. Els patges i patgesses anaven repartint piruletes i xocolatines. El ritme era necessàriament lent, malgrat els intents dels organitzadors per accelerar-lo.

Publicitat
La consellera Raquel Prado,
acompanyada d’un patge i el rei Baltasar.
©Juanjo Compairé
Lliurament de premis i salutacions

Passades les 8 del vespre, amb cert retard sobre l’horari previst, degut a la gentada, en Salvador Albuixech, president de l’Associació de Comerciants i Professionals Barnavasi va lliurar els premis del sorteig “El comerç de Sant Gervasi et vol fer un regal de Reis”.
Posteriorment, amb la presència de la consellera Raquel Prado, en nom del Districte, qui també va adreçar unes paraules, mossèn Carles Sauró, rector de La Bonanova, va guiar els ulls de les criatures cap al cel, enviant un petó col·lectiu vers l’estel que simbolitza la pau i harmonia desitjable en el món. També el rei Melcior va adreçar unes paraules al públic assistent, acabant en una abraçada a tots els infants del món.

Publicitat
La cavalcada
©Juanjo Compairé

Immediatament va començar la cavalcada. Les tres carrosses dels Reis, cada una acompanyada pels grups d’infants, anaven sembrant de caramels el terra del trajecte, des de la pròpia plaça de la Bonanova fins al mercat de Galvany. Uns carrers aquest any una mica més tristos, sense les habituals llums de Nadal.
I de seguida, amb la il·lusió a la cara, a dormir d’hora esperant les sorpreses del matí del dia de Reis. Com diu la cançó, “Visca els tres reis de l’Orient, que porten regals a tota la gent…”. Que així hagi sigut.

Regals de Reis

“El Comerç de Sant Gervasi et vol fer un regal de Reis” consisteix en un sorteig de 8 lots de productes i serveis oferts pels establiments comercials del barri i el Mercat de Sant Gervasi. El sorteig es fa entre les persones que han comprat als establiments del barri. L’organització del sorteig correspon a Barnavasi i Associació de Venedors del Mercat de Sant Gervasi.

Hi ha un primer lot de productes per valor de 1.800 €, un segon de 1.200 € i un tercer, quart, cinquè, sisè, setè i vuitè, de 600 €.

Olga Flores una de les persones premiades.
©Juanjo Compairé

El sorteig es va realitzar el 4 de gener a la 13 h al Mercat de Sant Gervasi. El dia 5 als trons reials de Sant Gervasi, situats a la pl. Bonanova, es varen lliurar dos premis dels vuit a les persones agraciades, que hauran de recollir mitjançant uns vals els premis que els han correspost directament a les botigues i a les parades del Mercat de Sant Gervasi entre el 9 de gener i el 8 de febrer del 2018.

La resta de premis s’han lliurat als seus guanyadors i guanyadores la setmana següent a Reis.

PERSONES PREMIADES.
Primer Lot: Isabel Barangé
Segon Lot: M. Teresa Ester
Tercet Lot: Silvia Bures
Quart Lot: Olga Flores
Cinquè Lot: Lluís Cussó
Sisè Lot: Ma Jose Argila
Setè Lot: Isabel Tolosa
Vuitè Lot: Lolita Antoni

Vista general de la Bonanova. ©Juanjo Compairé

Els Reis al Farró

Un any més l’Associació de Veïns del Farró va complir l’objectiu de portar la il·lusió de la Nit de Reis a la parròquia Mont Carmel, amb l’ajuda de tota la gent que, per poc que fos, va aportar el seu granet de sorra perquè aquesta nit màgica cap nen es quedés sense joguina. Va ser una llarga jornada on es van anar recollint joguines i obsequis a la Vil·la Urània, on també va venir el patge reial a recollir les cartes i a escoltar els desitjos dels nens.

L’Isabel i en Perròquer.
©Veïns Farró

Pel que fa al Concurs Nadalenc de Guarniments d’aquest any de tota la botiga, organitzat per Farró Comerç, el guanyador ha estat Xarcuteria Bragulat; el de l’aparador ha estat Òptica Pàdua Visión.

Per altra banda, la Isabel, veïna del Farró ha estat la guanyadora del lot de reis. El número es va vendre a la perruqueria
Perrockia, al carrer Francolí.

Moltes felicitats!!!

Joguines al Farró.
©Veïns Farró
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Festa Major del Farró 2025: el programa amb totes les activitats

Del 6 al 14 de setembre el barri s'omplirà d'activitats per a totes les edats pensades per fer comunitat

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf
spot_img

Clíniques Mi, el primer centre de l’estat espanyol que obté el màxim reconeixement internacional per l’atenció al càncer de pulmó

La clínica de les Tres Torres és distingit amb l'IASLC Cancer Care Team Award, i s’afegeix així a una llista exclusiva de centres de referència mundial

Festa Major del Farró 2025: el programa amb totes les activitats

Del 6 al 14 de setembre el barri s'omplirà d'activitats per a totes les edats pensades per fer comunitat

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]