Opinió
Glòria Vilalta
Durant tots aquests anys en el món de l’harmonització d’espais per millorar la salut i la serenitat (aviat 14 anys!), m’he trobat amb tota mena de reaccions sobre aquest tema. Cada vegada tinc més clar que les creences marquen la nostra vida d’una manera molt important. Es diu que els nostres pensaments, emocions i accions estan determinats en gran part pel nostre inconscient. Per tant, tot allò que hem anat “rebent” en el passat ha anat conformant el que estem fent com a adults. I aquí cal afegir també tota la nostra història com a humanitat: viure en coves, protegir-nos de les feres i caçar per trobar aliment. S’entén aleshores que no acabem d’entendre racionalment bona part del nostre comportament i les nostres reaccions. I tampoc el Fengshui.
Quan diem que cal buscar un lloc que et faci sentir protegit, com no tenir una porta just darrere on seiem, per exemple, pot semblar una exageració. Ho és si ho mirem amb ulls d’adult racional, però no ho és per a un infant o per al nostre inconscient, que en el nostre cervell reptilià té memòries de supervivència i demana protecció.
El Fengshui és una eina que s’ha anat construint a base de l’experiència i de l’observació de persones sàvies i connectades amb l’entorn. Això ha permès conèixer uns patrons, unes lleis que es repeteixen i, per tant, es prenen per vàlides. Que siguin 100 % vàlides o només un 10 % dependrà de la persona; de la seva sensibilitat, de la seva història i les seves experiències, de com és i del que fa.
En Fengshui diem que l’home té tres sorts: la del Cel, la de l’Home i la de la Terra. Sigui on sigui on vivim (el Fengshui) i què ens porta el Cel (què hem vingut a viure o desenvolupar), nosaltres creem també la nostra sort. Per tant, el Fengshui ens afecta? Sí, i tant. Determina la nostra vida? No al 100 %, però sí en una part, en una tercera part, que podem incrementar o disminuir amb la nostra sort: les nostres creences, pensaments, emocions i accions.