Dijous 02, maig 2024
15.4 C
Sant Gervasi
15.3 C
Sarrià
Publicitat

Els comuns i ERC portaran al Plenari mantenir l’actual traçat del carril bici de la Via Augusta

El 2019 el mateix ple va aprovar tirar endavant l'obra amb els vots a favor de tots els partits, excepte del PP i Cs que es va abstenir

Publicat el 23.10.2023 18:13

Política

Sergi Alemany Erra

ERC i els comuns faran que el Consell Plenari de Sarrià-Sant Gervasi es posicioni aquest dimarts sobre el manteniment o no de l’actual traçat del carril bici de la Via Augusta, després que el Govern de Jaume Collboni encarregués un estudi per avaluar si cal repensar l’obra, que ha generat queixes entre alguns conductors de vehicles i també dins l’Associació de Veïns de les Tres Torres.

Publicitat

Els republicans i els comuns presentaran al ple dues proposicions similars. La d’ERC parla de “mantenir l’actual traçat”, mentre que la de Barcelona en Comú, també, i alhora exigeix que el govern faci públics els estudis tècnics encarregats quan estiguin llestos, així com totes les dades recollides de la mà d’entitats i associacions del districte avaluant la posada en marxa del carril bici de Via Augusta.

Publicitat

Transitar cap a una Via Augusta que sigui un carrer més saludable, amb menys contaminació ambiental i acústica, i potenciar la mobilitat en bicicleta a Sarrià-Sant Gervasi són els objectius dels 400 manifestants que aquest dissabte van sortir al carrer a protestar sota el missatge “El carril bici no es toca”.

El carril bici va ser aprovat el 2019 al mateix Plenari

El ple de Sarrià-Sant Gervasi va ser qui aprovar tirar endavant la construcció d’un carril bici a la Via Augusta el desembre del 2019, a petició d’una proposta presentada per ERC. Aleshores, els grups municipals, menys el PP i Cs, van votar-hi a favor. Els populars no ho veien lògic ni prioritari, sinó “romàntic” construir un carril bici més a la ciutat, i van votar en contra. Cs es va abstenir demanant primer “arreglar tot el trànsit” de la Via Augusta.

El carril bici es va començar a executar per trams, començant per la Diagonal fins a l’avinguda Riera de Cassoles, després fins a la plaça Molina, més endavant fins a Ganduxer i, finalment, fins al carrer Dolors Monserdà a tocar del CAP Sarrià, uns metres més avall d’on es volia fer arribar inicialment, fins a la plaça Borràs.

Un home circulant pel carril bici de la Via Augusta © Laia Melero

Entre la dotzena de plataformes del districte que inicialment van impulsar el projecte hi ha la Plataforma Bici Augusta, Sarrià Respira, l’AMPA de l’Institut Menéndez y Pelayo, l’Associació Cultural Casa Orlandai, l’Associació de Veïns del Farró i la de Sarrià, i el Centre Excursionista els Blaus.

El pressupost per l’obra, més de 2 milions d’euros, va acabar sortint dels Pressupostos Participatius, on va ser la proposta més votada a Sarrià-Sant Gervasi, i dels fons europeus Next Generation.

Marxa per una mobilitat sostenible: “El carril bici de la Via Augusta no es toca”

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.