Publicitat

“És com no viure”, el malson de veïns de Galvany per culpa de pisos turístics a l’estiu

Els veïns del carrer Ravella, Prats de Molló, Modolell, Camp i Vallmajor asseguren que s'acumulen situacions de soroll continu

spot_img

Publicat el 4.8.2020 19:29

Societat

Carme Rocamora

“Demanem una cosa molt bàsica que és poder dormir a casa nostra. Perquè això d’ara és com no viure”. Així verbalitza un veí de la plataforma Afectats Pisos -que afecta unes 80 famílies– el calvari que estan vivint veïns dels carrers Ravella, Prats de Molló, Modolell, Camp i Vallmajor (del barri de Sant Gervasi-Galvany) a causa d’uns pisos turístics que els treuen el son tots els estius des de fa vuit anys. Aquest any, però, han decidit dir prou i organitzar-se per trobar una solució. El confinament també ha repercutit en aquesta possibilitat de fer-se plataforma, atès que gràcies als aplaudiments de les tardes els veïns s’han pogut conèixer i parlar més. A partir d’aquí, han articulat una protesta.

Publicitat

https://twitter.com/AfectatsPisos/status/1289879943694831616?s=20

Publicitat

Segons han descrit a El Jardí, la problemàtica se situa a dos baixos del carrer Prats de Molló 14 -un edifici complet propietat de My Space Barcelona- on hi ha entre d’altres dos habitatges de lloguer turístic amb capacitat per 10 persones per cada apartament, asseguren des de la plataforma. “Estan casi sempre ocupats”. La problemàtica ve d’anys enrere però asseguren que des que es van obrir fronteres després del confinament s’ha accentuat encara més i ve molt turisme que com que no pot anar a discoteques, es passa tot el dia fent festes a casa. Una festa que descriuen com a “raves, molts crits, i en alguns supòsits prostitució i drogues.”

El veí de la plataforma explica que és una problemàtica que ve de quan es van donar llicències a aquests pisos turístics abans del mandat de BComú, i que des de llavors viure en els edificis que donen en aquest pati és un malson. Afegeixen que no busquen cap finalitat política i que aquesta plataforma neix i acabarà quan se solventi el problema sense cap rèdit polític. De fet, emfatitzen molt que són conscients que el turisme és necessari per la ciutat. Però incideixen que aquest turisme que no la viu, “no li fa cap bé”.

Aquest mateix veí diu que ell i la seva dona van llogar el pis buscant un barri tranquil el mes de maig de 2019: “Vam visitar el pis a primera hora del matí. No vam veure res d’això. I mai m’hauria esperat el que estem vivint”. La frustració d’aquests veïns s’acumula després d’haver demanat solució a l’Ajuntament de Barcelona i a la Guàrdia Urbana. Totes les respostes que han rebut fins al moment és que el servei de mediació de l’Ajuntament mirarà la problemàtica, però els argumenten que l’empresa no vol asseure’s a mediar: “Hem trucat moltes vegades a la Urbana i tampoc pot fer res. A més, ens sap greu trucar per això, perquè a Barcelona hi ha moltes altres problemàtiques”. També han provat de trucar a l’empresa múltiples vegades, i d’ella destaquen la “falta d’humanitat” en cada resposta que han donat, que no són moltes.

De fet, fins i tot relaten que una vegada que un dels afectats va poder arribar a parlar amb la direcció de l’empresa, l’única solució que els van aportar va ser quedar-se amb la fiança dels hostes: “Seguir-se enriquint a costa de la salut i el descans dels veïns”.

Mentrestant, asseguren que hi ha molts veïns afectats per aquesta situació. Gent jove i gran, i d’altra que ha decidit marxar del barri per ser una situació insostenible: “Els que ens hem organtzat som gent jove, però la gent gran ens dona les gràcies per la iniciativa”.

Els veïns no tenen clar com es solucionarà la situació. De moment, el proper 14 de setembre entregaran una reclamació a l’Oficina d’Atenció Ciutadana del Districte. A nivell personal, un dels veïns diu que creu que la solució passa per reduir l’aforament dels apartaments: que no siguin per 10 persones cadascun.

Fins al moment s’han posat en contacte amb els veïns dos grups polítics. Per una banda, el regidor Jordi Martí (JxCat) que ha anat a conéixer la problemàtica personalment. També el conseller de Cs, Pedro Miret, que ho ha denunciat al seu perfil de Twitter i s’ha ofert a mantenir una conversa telefònica. La plataforma assegura que està oberta a parlar la problemàtica amb tots els grups de l’Ajuntament de Barcelona.

El Jardí ha intentat posar-se en contacte amb l’empresa. Però ha declinat oferir la seva versió.

Notícies relacionades

Ferida de gravetat una jove en caure d’un balcó d’Avenir després de ser agredida per la seva parella

Els Mossos detenen dos homes de 52 i 57 anys per intent d'homicidi i lesions

El Jardí 114, febrer 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/03/ElJardi114_Febrer25_0402.pdf

La plaça Cardona, l’antic espai popular de Galvany enmig de diverses indústries

Actualment, s'inicien les obres d'adequació de l'àrea de joc, en el marc del Pla Endreça de l'Ajuntament

Detinguts quatre vigilants de seguretat per agressions de matinada al carrer Tuset

La policia els va arrestar després que actuessin amb violència contra un grup de turistes que sortia d'una discoteca de Galvany
spot_img

El veïnat dels barris de muntanya impulsa un procés participatiu per consensuar un pla d’ús de la Buenos Aires

Per fer-ho, s'ha preparat una enquesta i programat tres grups focals entre el 31 de març i el 2 d'abril

Debat urbanístic en la presentació del llibre “Democràcia i Ciutat” organitzada per la CUP a Casa Orlandai

L'autor Miquel Flamarich reflexiona sobre el poder en un acte distès i proper

La Casa Orlandai celebra el seu 18è aniversari amb una programació plena d’activitats

La setmana del 5 d'abril, el centre cultural de Sarrià acollirà espectacles, dinars populars i concerts, entre altres

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí