Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

L’escola Dolors Monserdà-Santapau i la Fundació la Salle guanyen un Premi Agenda 2030

L'Ajuntament ha reconegut als dos centres escolars l'aplicació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) fixats per Nacions Unides el 2015

Publicat el 18.12.2023 10:27 · Actualitzat el 19.12.2023 22:46

Educació

El Jardí

Un any més, els Premis Agenda 2030, organitzats per l’Ajuntament de Barcelona, han deixat un tros del pastís a Sarrià-Sant Gervasi. La segona entrega d’aquests guardons, que l’any passat van premiar l’Associació Veïnal de Sarrià per la promoció d’un «barri més just i sostenible», ha reconegut enguany l’escola Dolors Monserdà-Santapau, a Sarrià, amb el Premi a la millor iniciativa d’un centre educatiu reglat de primària en l’aplicació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). També, la Fundació Privada Universitat i Tecnologia La Salle (FUNITEC), a la Bonanova, amb el Premi a la millor iniciativa d’un centre educatiu reglat d’ensenyament superior pel projecte ‘Reptes Socials la Salle’.

El reconeixement va tenir lloc el dijous 14 de desembre en el marc de les III Jornades de l’Agenda 2030, la trobada anual per debatre estratègies conjuntes per fer una ciutat més justa i sostenible, i on es va presentar l’informe anual d’assoliment dels ODS.

Publicitat
https://twitter.com/LaSalleBCN/status/1735676089341780136

Quins són els Objectius de Desenvolupament Sostenible?

Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) aprovats per les Nacions Unides el 2015 responen a la necessitat de transformar les formes de produir i de consumir, i d’organització social. Són treballar per la fi de la pobresa; la fam zero; salut i benestar; educació de qualitat; igualtat de gènere; aigua neta i sanejament; energia neta i assequible; treball digne i creixement econòmic; indústria, innovació i infraestructures; reducció de les desigualtats; ciutats i comunitats sostenibles; consum i producció responsables; acció climàtica; vida submarina; vida terrestre; pau, justícia i institucions sòlides, i aliança pels objectius.

Aquest 2023 marca la meitat del període de vigència dels ODS, una primera meitat clarament marcada per crisis d’escala mundial com la pandèmia de la covid-19 i l’esclat de guerres a l’entorn immediat de la Unió Europea. Tot i els avanços dels primers anys, els informes més recents de Nacions Unides i de la Unió Europea dibuixen una situació fràgil i d’estancament, inevitablement marcada pels esdeveniments i un fort encariment del cost de la vida.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

Els mites grecs com no els has llegit mai

La tetralogia de Stephen Fry que reinventa els grans relats de la mitologia amb humor, rigor i una mirada contemporània

Arriba la 14a edició de la Correm Junts, la gran festa de l’esport i la inclusió d’Aspasim

El proper 25 d’octubre, els carrers de Sarrià tornaran a acollir la milla inclusiva; les inscripcions estan obertes del 15 de setembre al 15 d’octubre

El CP Sarrià celebra 75 anys de futbol, barri i família

El club commemorarà l'aniversari amb una temporada plena d'actes oberts al barri, marcada pel record del fundador Josep 'Pitu' Calderó i amb l'objectiu de continuar sent una referència del futbol base

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí