Publicitat
spot_img

Carpas para la Wehrmacht

Publicat el 16.4.2018 9:30

Les ressenyes de Casa Usher

Ens trobem davant d’una obra singular composta per nou relats autobiogràfics, narrats en primera persona i dedicats en homenatge al pare de l’autor: Leo Popper. Un personatge bohemi, astut, seductor, just i un punt disbauxat. Gran aficionat al camp i a la pesca i un excel·lent venedor de qualsevol cosa que calgui vendre, Leo és una persona capaç de gaudir inclús quan les condicions li són més adverses, i de posar bon humor i un punt genial també davant les adversitats.

Ota Pavel és el petit de tres germans. Viuen a Txecoslovàquia, en una cabana al costat del riu Berounka, i té una infància plena d’aventures i descobriments al costat del seu pare.

Però arriba la invasió nazi i Ota es queda amb la seva mare (d’origen cristià) mentre que els seus dos germans i el seu pare són tancats a un camp de concentració. Encara que tots n’acabaran sortint, és un fet que marca les seves vides, però que no els ensorra en les ganes de viure-les. La lliçó de Leo és el seu instint de supervivència i el seu esperit lliure, que fa que acabi renunciant a les seves idees i creences per trobar la manera de viure.

Publicitat

L’autor es converteix aviat en un conegut cronista esportiu del seu país, però amb 34 anys li comença a brotar una malaltia mental que posa fi a la seva carrera professional i quan ja està internat escriu aquests relats i la novel·la Cómo llegué a conocer a los peces, també autobiogràfica.

Seguint l’esperit del seu pare escriu sense tristesa i amb humor, i ho fa sobre fets quotidians i a partir dels records i dels sentiments d’admiració i estimació cap a ell. És una escriptura senzilla, directa i rica en registres i girs col·loquials. I és sobretot un cant a la vida.
Llegiu a Ota Pavel. Feu-vos aquest favor.

I si ho voleu, teniu l’oportunitat de venir al Club de Lectura que farem el pròxim 19 de març amb Daniel Osca, l’editor de Sajalín Editores.l

Carpas para la Wehrmacht, d’Ota Pavel, Sajalín editores

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

La casa Dolors Solà

Arquitectura domèstica i detalls modernistes en un dels pocs habitatges unifamiliars conservats al carrer Ferran Puig

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf
spot_img

No hi ha dreceres per cuidar-nos: la salut demana temps

Reflexió sobre la pressa amb què vivim la salut i la importància de la prevenció

Un matí a l’escola

Un relat de Maria Àngels Viladot

Els murals del sarrianenc Adrià Bosch: una proposta per combatre el gris de les ciutats modernes

Axe Colours reactiva el seu projecte artístic i es proposa col·laborar amb les entitats locals de Sarrià

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí