Publicitat

Estació de tren de Muntaner

spot_img

Publicat el 18.2.2016 10:00

Abans i ara

Fotografia: Javier Sardá. Text: Jesús Mestre Campi

La Via Augusta és una artèria de trànsit d’automòbils molt moderna, ja que fins els anys cinquanta del segle XX, per allà hi passaven els ferrocarrils catalans a cel obert. La fotografia antiga, corresponent a l’any 1945, s’hi veu l’estació de Muntaner, amb un dels combois i la gent pujant per l’escala, a l’alçada del carrer de Muntaner vista cap a ponent. L’únic element de la fotografia antiga que és reconeix a la de l’actualitat —on es veu la part coberta de l’estació amb el carrer—, és l’edifici de l’esquerra, amb una cantonada rodona que s’allarga fins a la cantonada de Santaló amb Via Augusta, on hi ha una altra torre rodona; i, per Muntaner amunt, gairebé arriba a la cantonada amb Descartes. Es tracta d’una gran casa de veïns construïda els anys trenta o principi dels quaranta, i una de les primeres d’aquesta mena que es van fer a Sant Gervasi: aleshores, fer un edifici de set o vuit plantes al barri era gairebé com fer un gratacel.

Publicitat

El soterrament de la Via Augusta s’havia iniciat a l’estació de Gràcia els anys vint i el 1931 es va cobrir l’estació de plaça Molina i s’arribà fins al carrer de Tavern. El següent tram a cobrir, fins al carrer Anglí, es va començar el 1946 i es va perllongar fins al 1953. Va ser una obra complicada i va comportar fer molts equilibris per mantenir la circulació dels trens al mateix temps que s’ensorrava diversos metres les vies fèrries. Però finalment, a partir de la meitat dels anys cinquanta, es va consolidar la Via Augusta, un dels vials de Sant Gervasi que suporten més circulació però que encara mantenen un aspecte verd i propens a la passejada.

Fotografia: Joan Francés Estorch - Arxiu Fotogràfic de Barcelona (AFB)
Fotografia: Joan Francés Estorch – Arxiu Fotogràfic de Barcelona (AFB)

Notícies relacionades

Sant Jordi 2025, una jornada multitudinària i radiant: “Ha vingut moltíssima gent”

Cultura Natalia Avellan Ha arribat de nou una de les festivitats més estimades pels catalans i les catalanes. Aquell dia de l'any en què convergeix literatura,...

Galvany reflexiona sobre la mort i l’esperança: èxit del cicle de conferències quaresmals

L’Associació CIC i la Parròquia de Sant Ildefons reuneixen més de tres-centes persones en dues sessions

100 anys d’una catàstrofe ferroviària del Tren de Sarrià

El 9 d'abril de 1925 van morir 26 persones i va haver-hi 87 ferits greus: tot i la catàstrofe, es va elogiar l’ajuda dels veïns de Sarrià i dels metges del dispensari

Com serà el futur casal de barri de Can Ferrer?

El projecte el farà el guanyador d'un concurs d’idees que es posarà en marxa aviat
spot_img

Sarrià-Sant Gervasi, el segon districte amb menys avortaments en joves registrats el 2023

Paral·lelament, Barcelona assoleix la taxa més elevada des de l'any 2016, segons l'ASPB

La torre Ignacio Portabella

L'estil de la casa situada a l'avinguda Tibidabo i construïda per Josep Pérez i Terraza és una barreja d'influències que van des de l'historicisme i l'eclecticisme fins al modernisme

Els carrers de Casetes i Pelfort, el camí que unia les masies fins a la riera de Vallvidrera

Al segle XIX, el mas de la cooperativa Can Pujades era la principal finca d'aquesta zona

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí