Publicitat

Estació de tren de Muntaner

spot_img

Publicat el 18.2.2016 10:00

Abans i ara

Fotografia: Javier Sardá. Text: Jesús Mestre Campi

La Via Augusta és una artèria de trànsit d’automòbils molt moderna, ja que fins els anys cinquanta del segle XX, per allà hi passaven els ferrocarrils catalans a cel obert. La fotografia antiga, corresponent a l’any 1945, s’hi veu l’estació de Muntaner, amb un dels combois i la gent pujant per l’escala, a l’alçada del carrer de Muntaner vista cap a ponent. L’únic element de la fotografia antiga que és reconeix a la de l’actualitat —on es veu la part coberta de l’estació amb el carrer—, és l’edifici de l’esquerra, amb una cantonada rodona que s’allarga fins a la cantonada de Santaló amb Via Augusta, on hi ha una altra torre rodona; i, per Muntaner amunt, gairebé arriba a la cantonada amb Descartes. Es tracta d’una gran casa de veïns construïda els anys trenta o principi dels quaranta, i una de les primeres d’aquesta mena que es van fer a Sant Gervasi: aleshores, fer un edifici de set o vuit plantes al barri era gairebé com fer un gratacel.

Publicitat

El soterrament de la Via Augusta s’havia iniciat a l’estació de Gràcia els anys vint i el 1931 es va cobrir l’estació de plaça Molina i s’arribà fins al carrer de Tavern. El següent tram a cobrir, fins al carrer Anglí, es va començar el 1946 i es va perllongar fins al 1953. Va ser una obra complicada i va comportar fer molts equilibris per mantenir la circulació dels trens al mateix temps que s’ensorrava diversos metres les vies fèrries. Però finalment, a partir de la meitat dels anys cinquanta, es va consolidar la Via Augusta, un dels vials de Sant Gervasi que suporten més circulació però que encara mantenen un aspecte verd i propens a la passejada.

Fotografia: Joan Francés Estorch - Arxiu Fotogràfic de Barcelona (AFB)
Fotografia: Joan Francés Estorch – Arxiu Fotogràfic de Barcelona (AFB)
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Així era Sarrià-Sant Gervasi al segle XX

La sèrie "Recapturant" explica l'evolució del districte a través de la fotografia històrica

Sant Jordi 2025, una jornada multitudinària i radiant: “Ha vingut moltíssima gent”

Cultura Natalia Avellan Ha arribat de nou una de les festivitats més estimades pels catalans i les catalanes. Aquell dia de l'any en què convergeix literatura,...

Galvany reflexiona sobre la mort i l’esperança: èxit del cicle de conferències quaresmals

L’Associació CIC i la Parròquia de Sant Ildefons reuneixen més de tres-centes persones en dues sessions

100 anys d’una catàstrofe ferroviària del Tren de Sarrià

El 9 d'abril de 1925 van morir 26 persones i va haver-hi 87 ferits greus: tot i la catàstrofe, es va elogiar l’ajuda dels veïns de Sarrià i dels metges del dispensari
spot_img

El PSC fa balanç a Sarrià en l’equador del mandat

Els de Jaume Collboni reivindiquen l’èxit del topall del lloguer i treuen pit de les inversions recentment anunciades pel districte en un acte amb militància i presidit per Maria Eugènia Gay

Els refugis climàtics d’aquest 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Des del 15 de juny fins al 15 de setembre, l'Ajuntament posa a la disposició de la ciutadania diversos espais per fer front a la calor

Abaixa la persiana un dels forns centenaris de Sarrià: “No hem pogut trobar forners per seguir”

"Ens acomiadem amb el cor ple, sabent que hem format part del dia a dia de moltes llars i que hem compartit molt més que forn i llevat: hem compartit vida"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]