Publicitat

Estudiants de l’EUSS desenvolupen un nou vehicle de carreres

Una cinquantena d'estudiants han treballat per desenvolupar el nou prototip que es caracteritza per la seguretat i la velocitat

Publicat el 20.12.2020 18:54

Educació

El Jardí

Estudiants d’enginyeria de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià han presentat el nou prototip EM-03, amb el qual participaran a la Formula Student, una de les competicions d’automoció amb més prestigi en el món d’estudiants.

Publicitat

El nou prototip és l’evolució de l’EM-02, amb el qual els mateixos estudiants van competir en les curses de l’any passat. A conseqüència de la pandèmia de Covid-19, la nova temporada encara no té dates, però l’equip que integren 50 estudiants d’enginyeria de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià ha treballat intensament en el desenvolupament del nou vehicle.

Entre les millores principals, destaquen la reducció del pes, que ha passat de 284 a uns 255 kg; la integració de la fibra de carboni en tota la carrosseria, cosa que ha permès el guany en lleugeresa; el canvi de la transmissió a l’eix posterior mitjançant eix rígid per un diferencial autoblocant de competició,que millora molt el pas pels revolts; la implementació d’un sistema electrònic de transmissió de dades, amb nombrosos sensors distribuïts pel vehicle, i telemetria; i el redisseny complet del sistema de suspensió, que ha possibilitat reduir prop de cinc quilos els elements en contacte amb el terra.
Gràcies a aquestes millores, la fiabilitat continuarà sent el punt fort del monoplaça, que guanya respecte al seu predecessor velocitat en el pas dels revolts i acceleració. A més, la incorporació del canvi semiautomàtic en el mateix volant, i que tant aquest com el seient s’hagin adaptat a l’ergonomia del pilot, possibiliten una conducció més còmoda. Per tant, seguretat i velocitat són les principals característiques de l’EM-03.
El motor continua sent el mateix, corresponent a una motocicleta Honda CBR 600 F4i, però se li han fet alguns ajustaments per optimitzar la circulació del combustible i el sistema d’escapament, amb la qual cosa esperen guanyar potència.
A més dels canvis en el vehicle, l’EUSS MotorSport ha hagut d’afrontar una reestructuració important en la composició de l’equip, donat que el 80% dels integrants, en acabar l’etapa d’estudis, han hagut de marxar. L’equip ha aprofitat aquesta renovació per fer canvis organitzatius, per tal de reforçar l’estructura dels diferents departaments, millorar la comunicació entre tots ells, i potenciar la visibilitat dels projectes.
Entre les novetats més interessants, hi ha l’establiment d’un període de formació per als nous membres, que, segons explica el director executiu de l’escuderia, Rubén Puértolas, esperen que incideixi en “la continuïtat, el compromís i la motivació al llarg de la temporada”. Formar part d’EUSS MotorSport és una activitat voluntària, a l’abast de tota la comunitat d’estudiants de qualsevol de les enginyeries que s’imparteixen a l’EUSS. Requereix una dedicació extra, a banda dels estudis. “És una inversió en la meva formació, un lloc on posar en pràctica els coneixements apresos i, per tant, és un projecte en què cada minut invertit val la pena”, destaca Puértolas.
En els tres anys que han passat des de la seva fundació, EUSS MotorSport ha construït des de zero tres prototips de vehicles de carreres, amb una evolució constant, malgrat disposar d’un pressupost modest en comparació amb els equips més veterans. L’EM-03 s’ha desenvolupat amb un pressupost proper als 18.000 euros, a banda de donacions de materials, software, peces i processos per part de les empreses patrocinadores. Els equips més potents, en canvi, superen els 200.000 euros.
El proper repte és sotmetre el monoplaça als tests necessaris per comprovar el seu rendiment sobre l’asfalt, i poder competir en les curses de la Formula Student, un cop s’estableixi el calendari de la propera temporada.
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Estudiants de l’EUSS presenten un nou monoplaça elèctric amb aerodinàmica perfeccionada

Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició: així és el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport

L’EUSS tanca un acord amb la Portland State University per facilitar la mobilitat als Estats Units d’Amèrica

L’EUSS tanca un acord amb la Portland State University per facilitar la mobilitat als Estats Units d’Amèrica

El pla de reforç de les matemàtiques anunciat per Pedro Sánchez motiva un debat universitari a Sarrià

Una trentena de docents han reflexionat aquest gener a l'Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS) sobre el reforç de l'assignatura després del fracàs de PISA

Pol Leyva, alumni de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià, guanya el VibeZ Festival de Barcelona

El projecte guardonat, Beyond Reality AR, es basa en el disseny d'un dispositiu de realitat augmentada que ofereix un control d'aplicacions mitjançant gestos
spot_img

El carrer de Laforja: història i curiositats

L’origen del carrer és el 1776, quan Jaume Rosés i Lleonart, pagès de Sarrià amb deutes per saldar, va vendre part de la finca del compte de Bell-lloc a Pere Delaforge i Grau, botiguer de teixits i ciutadà de Barcelona

La vegetació del voltant de la parròquia Sant Vicenç de Sarrià

L’església de Sant Vicenç de Sarrià constitueix el centre neuràlgic del barri de Sarrià. Al seu voltant se situen tres places amb nom propi que contenen sengles enjardinaments: la placeta del Roser; la plaça del Consell de la Vila, on se situa la Seu del Districte; i la plaça de Sarrià, flanquejada a ponent per la façana principal de la parròquia i a llevant per la recentment inaugurada Biblioteca J. V. Foix.

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí