Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

‘Fugir era el més bell que teníem’ de Marta Marín-Dòmine

Publicat el 19.2.2019 9:00

Les ressenyes de la Casa Usher

Casa Usher

Us recomanem un llibre que acaba de sortir del forn i que ja ha causat impacte. Que tracta la memòria partint de la vessant més privada, íntima i personal per arribar a la memòria històrica i social. En comptes de donar les memòries del seu pare perquè algú les edités, l’autora prefereix acompanyar-les amb els records i les converses que van compartir per dibuixar-nos una infància i adolescència amb guerra i exili i poder fer, a la vegada, un homenatge al pare.

D’aquesta manera Marta Marín-Dòmine ens parla de la memòria dels altres i de l’herència que en rebem, dels records que es mantenen vius perquè estan actius i evolucionen, i de com la representació del passat també és present i et condiciona. En definitiva, la memòria de la pell. Cadascú tria el que en fa, d’una manera més o menys inconscient, però tots la portem i forma part del que som. La tria d’autoficció no és aleatòria: hi ha la voluntat de fer un exercici que arribi al lector, amb frases curtes i el·laborades i moltes d’elles, punyents.

Publicitat

Apel·la a la seva herència, al que ha representat l’exili i la guerra en els seus presents i a la seva necessitat de fugida constant. De fer les maletes. I ho fa des del racó més íntim fins l’immens mar que és la Literatura. I des de la tranquil·litat que li dóna saber que ja no fuig, sinó que es desplaça. I viatja. Amb tot es planteja i ens ho fa fer a nosaltres, què en queda de la nostra memòria, dels nostres records, de qui som. Què ens ha donat a nosaltres i què deixem i, el que podria ser més desconcertant, on ho deixem.

Casa Usher C. Santaló, 79

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els mites grecs com no els has llegit mai

La tetralogia de Stephen Fry que reinventa els grans relats de la mitologia amb humor, rigor i una mirada contemporània

Les recomanacions de la Casa Usher per aquest estiu

Un recull de llibres ideals per ser els millors companys de viatges d'aquestes vacances, tria la teva pròxima aventura, busca una bona ombra i comença a gaudir!

Les recomanacions de la Casa Usher per Sant Jordi

Entre roses i dracs, les llibreteres han seleccionat històries que bateguen, des de joies de la ficció fins a assajos punyents

La desolació del «western» llatinoamericà: Páramo herido, de Fabio Neri

Una novel·la que subverteix els codis del gènere clàssic per radiografiar les cicatrius del colonialisme
spot_img

On la memòria es fa gespa: el CP Sarrià celebra 75 anys d’història i barri

El Teatre de Sarrià aplega veïns, familiars i figures de l'entitat en una jornada que connecta la memòria del club amb els reptes de futur i amb un emotiu homenatge a Josep Calderó -“Pitu”-

El tramvia entre Francesc Macià i Montesa estarà fora de servei del 10 al 12 d’octubre

TRAM oferirà un servei especial d’autobús que cobrirà el trajecte entre les parades afectades

Les Tres Torres estrena una nova àrea de jocs infantils accessibles

L’actuació als jardins del Doctor Roig i Raventós ha permès renovar íntegrament l’àrea i s'ha instal·lat una nova peça estructural anomenada cuc sensorial

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí