Publicitat

Goretti Pomé i Mercè Amat publiquen ‘Art i Creació. Veus en diàleg’, un llibre basat en vuit cartes

L'intercanvi de missives entre l'artista i la poetessa serveixen per reflexionar sobre la creació artística

spot_img

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Cultura

El Jardí

L’artista plàstica i veïna de Sant Gervasi, Goretti Pomé, i la poetessa Mercè Amat, de Gràcia, han publicat Art i Creació. Veus en diàleg, un recull de la seva correspondència en què mediten sobre el procés creatiu. Ambdues creadores i professores revelen els secrets del desenvolupament creatiu en aquest llibre, escrit de forma comprensible i directa, que permet als lectors endinsar-se en un intercanvi epistolar de dues amigues decidides a compartir pensaments i a conèixer noves maneres d’apropar-se a la creació.

Publicitat

El diàleg a què fa referència el títol del llibre s’exposa en vuit cartes, escrites quatre per cada una de les creadores durant un any, i dues argumentacions personals sobre per què crear. L’intercanvi de cartes va tenir lloc durant un any, just abans de la pandèmia, i ara Términos Edicions les ha recollit i publicat.

Publicitat

El llibre s’inicia amb un pròleg del poeta i director general de la Institució Cultural CIC, Carles Duarte, i es conclou amb un epíleg del crític Ramon Casalé, que serveixen per contextualitzar els pensaments i els treballs de les dues creadores.

Les cartes de l’artista i de la poetessa tracten de quatre aspectes de la creació artística: l’observació, el sentiment, la interpretació i l’expressió. El llibre inclou també un tast de les seves creacions pictòriques i poètiques.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Debat urbanístic en la presentació del llibre “Democràcia i Ciutat” organitzada per la CUP a Casa Orlandai

L'autor Miquel Flamarich reflexiona sobre el poder en un acte distès i proper

Mò Bertran omple Casa Orlandai en la presentació del seu primer llibre de narrativa

L'autora explica el procés creatiu de "Compte amb el que desitges" en l'acte conduït per la periodista Virgínia Martí

El sarrianenc Jesús A. Mármol publica ‘Humanos e IA, la lucha de especies ya está aquí’

El filòsof analitza les conseqüències socials i polítiques del sector tecnològic i la intel·ligència artificial

Sant Jordi 2024 a Sarrià-Sant Gervasi: les places, els epicentres de la diada

La plaça de Sarrià, la plaça Mañé i Flaquer i la plaça del Centre Cívic de Vallvidrera, alguns dels punts de venda de roses i llibres
spot_img

Mor Lluís Reverter, sarrianenc, polític socialista i amb un ferm compromís amb l’activisme cívic

Veí carismàtic i popular, ha mort a 82 anys després d’una vida dedicada al barri; en l’àmbit estatal, gràcies al seu caràcter democràtic va facilitar les relacions entre els militars d’origen franquista i el Govern de Felipe González

Concert solidari del Rotary Sarrià 2025: beneficis per Assís i gòspel a la Parròquia Sant Vicenç de Sarrià

Entrevista a Enric López, president del Rotary Sarrià, que explica les novetats del concert benèfic d'enguany

Sofia i Adrià, activistes de Sant Gervasi a la Flotilla a Gaza: “Si guanya el sionisme, guanya l’extrema dreta”

“Dessensibilitzar-nos a les imatges de Palestina és dessensibilitzar-nos a la violència policial local”: els santgervasiencs que es van embarcar per arribar a Gaza parlen amb El Jardí

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí