Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Guanya Jordi Martí Galbis, guanya la marca de l’experiència

"En un context en què la comunicació política sovint es mou entre la notorietat, la immediatesa i la capacitat de generar soroll, el vot intern ha prioritzat un altre tipus d’actiu: la credibilitat construïda des del recorregut": l'opinió de Marta Royo

Publicat el 22.6.2026 11:08 · Actualitzat el 22.6.2026 11:27

Opinió

Marta Royo Espinet

Jordi Martí Galbis ha guanyat les primàries de Junts a Barcelona amb el 40% dels vots i 11 punts de distància respecte a la segona candidata, Pilar Calvo. És una victòria clara i políticament significativa, que ordena el punt de partida de la candidatura municipal de Junts de cara al 2027.

La militància ha parlat. I el resultat apunta cap a una decisió concreta: Junts ha optat per un perfil amb experiència municipal, coneixement de la ciutat i trajectòria institucional. En un context en què la comunicació política sovint es mou entre la notorietat, la immediatesa i la capacitat de generar soroll, el vot intern ha prioritzat un altre tipus d’actiu: la credibilitat construïda des del recorregut. L’experiència, en aquest cas, com a valor de marca.

Publicitat

Des d’una mirada en clau de marca, la victòria de Jordi Martí Galbis no s’explica només pel nom propi, sinó pel territori que representa dins l’imaginari de Junts a Barcelona: experiència, ofici municipal i continuïtat d’un determinat espai polític a la ciutat. En unes primàries, com en qualsevol procés de construcció de marca, no n’hi ha prou amb ser visible. Cal ser reconeixible, creïble i coherent. Cal ser diferencial.

Aquest és, probablement, un dels principals elements que surten reforçats d’aquest procés: la idea que una candidatura a l’alcaldia no es pot construir només des de la presència pública o la capacitat d’impacte puntual. Necessita relat, però també consistència. Necessita notorietat, però també fons. Necessita capacitat d’interpel·lar, però també una proposta clara sobre quin paper vol ocupar a la ciutat.

La victòria, per tant, no s’hauria de llegir només com el final d’unes primàries, sinó com l’inici d’una etapa més exigent. El resultat tanca una fase interna i n’obre una altra: la de convertir el suport de la militància en una candidatura capaç de parlar al conjunt de Barcelona.

Ara, i fins d’aquí a un any, aquest serà el repte principal. Definir amb precisió el posicionament, el relat, el to, els atributs diferencials i la manera com aquesta candidatura vol relacionar-se amb la ciutat. No es tracta només de comunicar més, sinó de comunicar millor. De construir una proposta coherent, reconeixible i sostinguda en el temps.

Les eleccions municipals del 2027 situaran Junts en un escenari competitiu i fragmentat, amb el PSC de Collboni, els comuns de Pisarello, l’espai republicà d’Alamany i la irrupció d’Aliança Catalana a Barcelona, amb Jordi Aragonès, com a peces rellevants del nou mapa polític barceloní. En aquest context, la candidatura de Jordi Martí Galbis haurà de trobar el seu espai propi: no només en termes electorals, sinó sobretot en termes de marca, de relat i de connexió amb la ciutadania.

El repte no és menor. Caldrà passar de la legitimitat interna a la projecció externa. De la victòria dins de Junts a la construcció d’una candidatura capaç d’explicar-se bé, diferenciar-se i generar confiança més enllà del propi espai polític.

La militància ha triat. Ha guanyat Jordi Martí Galbis. Ara comença una nova feina per Martí Galbis: convertir aquesta victòria interna en una proposta sòlida, llegible i preparada per competir a Barcelona amb veu pròpia.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Junts exigeix solucions i ajuts urgents pels veïns i comerciants afectats per l’esvoranc de Sant Gervasi

Martí Galbis i Laïlla reclamen "responsabilitats polítiques" i lamenta que ni l'Ajuntament ni la Generalitat hagin demanat "disculpes"

La meitat de les famílies de Sarrià – Sant Gervasi es queden sense plaça a l’escola bressol pública

El Consell Plenari aprova una proposició de Junts que demana ajudar les famílies a pagar les quotes de les privades, però topa amb una oposició ferma del PSC, comuns i ERC

Més de 80 persones assisteixen al sopar d’estiu de Junts a Sarrià – Sant Gervasi

El president del Parlament, Josep Rull, situa el partit com la formació que aposta per "l'educació i el respecte" davant del clima de polarització

Jordi Martí guanya les primàries de Junts i serà l’alcaldable a Barcelona

L'hereu polític de l'exalcalde Xavier Trias aconsegueix més del 40% dels vots de la militància de Junts a la ciutat
spot_img

El passerell: característiques i curiositats

La seva principal amenaça, a més de la desaparició del seu hàbitat i l'ús de pesticides, és el silvestrisme

El jardí exterior

"De la mateixa manera que necessito harmonia a l’interior, també en necessito a l’exterior, perquè com és a dins és a fora i com és a fora és a dins": l'article de Glòria Vilalta

Nous veïns afectats per l’esvoranc podran tornar a casa aviat mentre d’altres es constitueixen en una plataforma per reclamar indemnitzacions

L’Ajuntament de Barcelona aprova una proposició de Junts per ajudar els comerços afectats per l'esvoranc de l'L9

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí