Publicitat

Ignasi Goytisolo i Coll, pintor viatger

spot_img

Publicat el 22.6.2018 16:00

Arts i lletres

El Jardí

Cosí dels Goytisolo escriptors de les Tres Torres, Ignasi Goytisolo va néixer a l’Eixample però és veí del barri de la Bonanova des del seu casament, fa uns cinquanta anys. Va fer la carrera de Dret i, com a advocat per oposició, s’ha dedicat sobretot a l’assessorament patrimonial de la Diputació de Barcelona, en temps de Joan Antoni Samaranch i Torelló, i posteriorment de la Generalitat de Catalunya. Recorda especialment l’època en què el catedràtic d’economia Ramon Trias i Fargas era conseller d’Economia i Finances. Però la seva vocació, molt arrelada, ha estat la pintura a la qual s’hi ha dedicat en diferents èpoques de la seva vida.

Publicitat

Els Goytisolo són una branca catalana d’una antiga família basca de Lekeitio, a Biscaia, que van anar a Amèrica per fer fortuna, a finals del segle XVIII. Els Goitisolo bascos es van distribuir des de Perú fins a l’Uruguai. Altres avantpassats també van emigrar a les Antilles, concretament a Cuba a finals del segle XIX, com ara el besavi dels escriptors i dels pintors barcelonins, ja que el fill de Luis Goytisolo, acadèmic de la Real Academia Española, és pintor professional.

Publicitat

Posteriorment un oncle del pintor que exposa a Farga, en Joaquim Goytisolo, va anar a Argentina on va treballar com a metge. Va fundar un hospital que porta el seu nom, a la ciutat més meridional del món, a Usuhaia, a la Terra del Foc.

El pare d’Ignasi Goytisolo va ser enginyer, va treballar sobretot a RENFE però durant uns anys també va ser-ho de la línia del Tramvia Blau, del funicular i de les atraccions del Tibidabo. Igualment s’aficionà en pintar aquarel·les. A més d’enginyer, va poder viatjar per la part occidental d’Europa com a turista fent fotografies de color sèpia, que van marcar en el fill el desig de conèixer aquells llocs “familiars”. Així, l’Ignasi s’ha desplaçat a aquests indrets i també ha fet fotografies que serveixen com a record i com la base de les seves obres, que ara es poden veure en l’exposició de pintures de Farga. Per aquest motiu és un “pintor viatger”.

Finalment, per la banda materna, els Coll Brugada eren una família catalana amb l’origen a Manresa. Va ser una nissaga que va tenir com a professió la de ser corredors reials de comerç, després d’agents de canvi i borsa. Els Coll Brugada també tenen arrels a Olot. L’avi Coll gaudia practicant amb l’aquarel·la.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’AV Bonanova celebra el 50è aniversari amb un concert

L'Orquestra Simfònica Vozes amenitzarà la celebració de la plataforma veïnal, que enguany també serà reconeguda amb la Medalla d'Honor de Barcelona

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

La història de l’església de la Bonanova: víctima d’un robatori i un incendi

A causa de la falta de pressupost, els veïns de Sant Gervasi van finançar la seva reedificació
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]