Publicitat

Junts demana comprar la Casa Tosquella i l’Ajuntament es compromet a treballar per preservar-la

Janet Sanz apunta que s'han obert quatre expedients sancionadors per garantir la conservació de la finca i s'han fet "múltiples inspeccions"

Publicat el 19.10.2021 21:37

Política

Sergi Alemany

La tinent d’alcaldia d’Urbanisme a l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, s’ha compromès aquest dimarts a “seguir treballant en la lògica” en què ho ve fent el consistori perquè l’edifici històric de la Casa Tosquella, de titularitat privada i declarat Bé Cultural d’Interès Nacional, “no es malmeti” més del que ja ho està. Sanz ho ha dit durant la Comissió d’Ecologia i Urbanisme a plaça Sant Jaume.

Junts per Catalunya ha estat qui ha portat el prec al plenari perquè, en paraules del seu portaveu i veí del Putxet Jordi Martí, “es compri” aquest bé immoble en benefici del barri i dels usos públics, abans “no sigui massa tard.”

Publicitat
Façana principal de la Casa Tosquella © Google Maps

En la seva resposta, Janet Sanz ha assumit el compromís de treballar perquè la Casa Tosquella es pugui preservar, si be ha deixat anar que “les adquisicions i compres no responen a desitjos”, i ha apuntat que fins al moment s’han fet “múltiples inspeccions” i s’han obert quatre expedients sancionadors per garantir la conservació de la finca. Mentrestant, ha recordat que Districte està en converses amb la propietat.

Sanz també ha convidat Jordi Martí a incidir a la Generalitat perquè pugui canviar la norma i les administacions tinguin la possibilitat d’adquirir “de manera directa” edificis de titularitat privada que són patrimoni, quan la propietat “no actua bé” en la seva preservació històrica.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Avança la pacificació del carrer d’Escipió

Districte prepara un projecte per fer-lo més "amable" a l'estil del carrer de Ballester; també es treballa un pla estratègic pel Parc del Putxet i avança la rehabilitació de la Casa Tosquella com a casal de gent gran

Barcelona homenatja els alcaldes de l’etapa democràtica amb la Medalla d’Or 

Joan Clos, Jordi Hereu, Xavier Trias i Ada Colau reben la màxima distinció de la ciutat en un acte marcat per homenatges i alguna tensió

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte
spot_img

La resistència a l’adversitat o de com els problemes (barcelonins) han estat sempre els mateixos

Sonata d’una dama, la primera novel·la de Maria Àngels Viladot, ens presenta la història real d’una família barcelonina d’ara fa un segle. En llegir-la és impossible no demanar-se si, malgrat la llunyania temporal, no ens parla de la Barcelona actual

Més de 10 associacions de Collserola reclamen a l’Ajuntament una rebaixa en les restriccions per la pesta porcina

Els veïns exigeixen que no es restringeixi la mobilitat, i demanen a l'administració una millora del servei de neteja per fer front al brot

El 14è Sopar de Llenties Solidàries al Sant Ignasi recapta gairebé 30.000 euros per a infants i joves de Badalona

El sopar va reunir 758 persones en la principal cita solidària de l'any per al Centre Sant Jaume

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí