Publicitat

Junts demana comprar la Casa Tosquella i l’Ajuntament es compromet a treballar per preservar-la

Janet Sanz apunta que s'han obert quatre expedients sancionadors per garantir la conservació de la finca i s'han fet "múltiples inspeccions"

spot_img

Publicat el 19.10.2021 21:37

Política

Sergi Alemany

La tinent d’alcaldia d’Urbanisme a l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, s’ha compromès aquest dimarts a “seguir treballant en la lògica” en què ho ve fent el consistori perquè l’edifici històric de la Casa Tosquella, de titularitat privada i declarat Bé Cultural d’Interès Nacional, “no es malmeti” més del que ja ho està. Sanz ho ha dit durant la Comissió d’Ecologia i Urbanisme a plaça Sant Jaume.

Publicitat

Junts per Catalunya ha estat qui ha portat el prec al plenari perquè, en paraules del seu portaveu i veí del Putxet Jordi Martí, “es compri” aquest bé immoble en benefici del barri i dels usos públics, abans “no sigui massa tard.”

Publicitat
Façana principal de la Casa Tosquella © Google Maps

En la seva resposta, Janet Sanz ha assumit el compromís de treballar perquè la Casa Tosquella es pugui preservar, si be ha deixat anar que “les adquisicions i compres no responen a desitjos”, i ha apuntat que fins al moment s’han fet “múltiples inspeccions” i s’han obert quatre expedients sancionadors per garantir la conservació de la finca. Mentrestant, ha recordat que Districte està en converses amb la propietat.

Sanz també ha convidat Jordi Martí a incidir a la Generalitat perquè pugui canviar la norma i les administacions tinguin la possibilitat d’adquirir “de manera directa” edificis de titularitat privada que són patrimoni, quan la propietat “no actua bé” en la seva preservació històrica.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona homenatja els alcaldes de l’etapa democràtica amb la Medalla d’Or 

Joan Clos, Jordi Hereu, Xavier Trias i Ada Colau reben la màxima distinció de la ciutat en un acte marcat per homenatges i alguna tensió

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges
spot_img

El llegat invisible dels neandertals

Els seus gens van ajudar els humans moderns a adaptar-se a malalties locals i a entorns amb poca llum solar, afavorint una espècie més resistent

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

L’Institut Tècnic Eulàlia commemora el seu centenari amb actes a l’escola i en diversos indrets emblemàtics de Barcelona

La celebració es clourà amb una trobada festiva d’antics alumnes i professors el dissabte 24 d’octubre de 2026

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]