Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Junts exigeix que es recuperi el projecte de nova mobilitat de la Bonanova en el següent pressupost

Jordi Martí veu una burla cap als veïns que el projecte s'hagi aturat: "Aquesta renúncia tira enrere hores i hores de feina de centenars de persones"

Publicat el 4.11.2020 12:48

Política

Carlos Monfort

El portaveu de Junts per Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona i regidor adscrit a Sarrià – Sant Gervasi, Jordi Martí, ha comparegut el matí d’aquest dimecres front la Biblioteca Joan Maragall per denunciar la marxa enrere que ha fet el Govern municipal en el projecte de nova mobilitat al barri de la Bonanova, una mesura que estava incorporada en el pacte pressupostari de 2020. 

Martí ha qualificat de «burla» el fet que el veïnat hagi participat durant dos anys en vuit sessions participatives per configurar aquest projecte de mobilitat, basat en la pacificació del trànsit privat i el potenciament dels trajectes a peu i el comerç de proximitat, i que malgrat això, hagi quedat en res: «Aquesta renúncia tira enrere hores i hores de feina de centenars de persones del barri, i llença recursos públics que s’havien destinat a estudis, dictàmens i treballs per a elaborar aquest projecte».

Publicitat
Jordi Martí (Junts per Catalunya)

El portaveu de Junts, acompanyat dels consellers del districte Montse Cantín i Pol Lliró, ha exigit al Govern que es repensi aquesta retirada i la incorpori al projecte de pressupost de 2021, i ha lamentat que Sarrià – Sant Gervasi hagi estat el districte que més ha patit les «retallades generalitzades» anunciades: «Som el districte amb menys inversió de la ciutat, i ens neguem a ser els primers en tastar aquestes retallades del Govern de Colau i Collboni. Exigim que es reincorpori el projecte de la nova mobilitat en el pressupost de 2021 i es pugui executar l’obra abans que s’acabi el mandat municipal«.

Pel que fa a la participació ciutadana, Martí ha reiterat que porten més de dos anys treballant en aquest projecte i ha lamentat que finalment s’assabentessin que el projecte s’aturava en el passat Consell Plenari: «És una falta de respecte. Els compromisos s’han de complir i aquest projecte estava incorporat a l’annex d’inversions del pacte pressupostari, en el que JxCat es va posicionar a favor amb moltes condicions. Una d’elles era que aquest projecte s’aprovés l’any 2020 per poder comernçar a fer les obres l’any 2021. Només exigim el compliment d’un pacte».

Sobre la lleu inversió del Govern municipal al districte, Martí ha assegurat que és evident que existeix «una manca de voluntat política», i ha criticat que el Govern prioritzi altres territoris de la ciutat: «Això ja passava anys enrere i no és res nou, però ara hi ha un agreujament de la voluntat política de no inversió i no despesa. S’ha d’invertir en les persones i per això cal finançament de prestacions personals i socials».

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Coliflor i bròquil avinagrats: el remei de convent que reforça el sistema immunològic

Les conserves tradicionals amb vinagre de poma que els frares elaboraven per conservar aliments i cuidar la salut

El Tibidabo obre les portes gratuïtament als menors de 16 anys per la Mercè

La promoció serà vigent del 24 al 27 de setembre i coincidirà amb el 125è aniversari del parc

Joan Mañé i Flaquer: el periodista que va assajar una nova manera de governar Sarrià

Instal·lat a la vila per motius de salut, el director del Diario de Barcelona hi va posar a prova el seu model de vot fogueral, un experiment que va impulsar diverses millores a Sarrià

Festa Major de Sarrià 2026: el programa amb totes les activitats

Del 2 al 12 d'octubre, la vila s'omplirà d'activitats per a tots els públics; consulta aquí tota la programació
spot_img

Coliflor i bròquil avinagrats: el remei de convent que reforça el sistema immunològic

Les conserves tradicionals amb vinagre de poma que els frares elaboraven per conservar aliments i cuidar la salut

El Tibidabo obre les portes gratuïtament als menors de 16 anys per la Mercè

La promoció serà vigent del 24 al 27 de setembre i coincidirà amb el 125è aniversari del parc

Joan Mañé i Flaquer: el periodista que va assajar una nova manera de governar Sarrià

Instal·lat a la vila per motius de salut, el director del Diario de Barcelona hi va posar a prova el seu model de vot fogueral, un experiment que va impulsar diverses millores a Sarrià

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí