Publicitat

La campanya de prevenció d’incendis forestals es posa en marxa a Collserola amb patrullatge de la Guàrdia Urbana

A banda de l’actuació dels Bombers, la Guàrdia Urbana intensificarà el patrullatge als barris de muntanya per “detectar i evitar actituds que puguin augmentar el risc d’incendi”

spot_img

Publicat el 13.6.2021 11:12

Societat

El Jardí

La imminent arribada de l’estiu, de les altes temperatures i de l’augment de visitants al Parc Natural de Collserola fa que els Bombers de Barcelona posin en marxa la campanya forestal de prevenció d’incendis, que començarà el 15 de juny i s’allargarà dos mesos. Com cada any, al maig es va reprendre l’activitat al Parc de Bombers de Vallvidrera amb l’objectiu de disminuir el temps d’arribada dels equips en cas d’incendi a Collserola. 

Publicitat

Sarrià – Sant Gervasi és el districte de Barcelona que té més zona de parc forestal en el seu territori: un miler del total de les més de 8.000 que té el parc. A més, els barris de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes tenen nuclis de població envoltats de zones boscoses.

Publicitat
El regidor del districte, Albert Batlle, a la presentació de la campanya d’incendis

Recorreguts diaris dels Bombers

El dispositiu que desplega el cos de Bombers estableix com una de les zones de cobertura bàsiques a la serra de Collserola el recorregut diari des de la zona del Cim del Forat del Vent fins a Santa Creu d’Olorda, però també la zona de la carretera de les Aigües i la carretera de Vallvidrera. Les tasques dels professionals consisteixen en el reconeixement d’accessos, identificació de camins i comprovació de l’estat en què es es troben, així com revisió dels sistemes d’hidrants d’incendi existents a la zona.

La Guàrdia Urbana també intensificarà el patrullatge als barris de muntanya per detectar i evitar actituds que puguin augmentar el risc d’incendi.

Així mateix, l’Ajuntament de Barcelona ha engegat una campanya de comunicació dirigida a les persones que resideixen i visiten les zones forestals per tal d’incidir en la seva col·laboració per mantenir aquests espais lliures d’incendis i per fer-ne un bon ús de l’entorn. La campanya també té l’objectiu de donar a conèixer els passos a seguir davant un incendi forestal.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Més de 2.000 infants i joves han après a fer de pagès per un dia a Collserola durant aquest curs

La proposta pedagògica de l'Olivera, realitzada a Can Calopa, connecta educació, natura i transformació social al cor de Collserola

Gairebé un miler de pneumàtics abocats il·legalment a Collserola i un foc gairebé descontrolat fan saltar l’alerta en la vigília de Sant Joan

L’entitat Collserola Paisatge Viu reclama accions urgents per aturar els abocaments il·legals i protegir el bosc

Els Bombers de Barcelona fan un simulacre d’incendi forestal a Collserola

L’escenari ha simulat un incendi generat una tarda del mes de juliol en el solar que hi ha al final del carrer Bellesguard

Nova campanya de vigilància i prevenció d’incendis a la Serra de Collserola

El dispositiu de vigilància comprèn l’àrea metropolitana de Barcelona i està coordinat pel Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola
spot_img

Detinguts quatre lladres després de robar a un pis de Galvany

Una de les detingudes tenia vigent una ordre de detenció europea, emesa per les autoritats de Bèlgica

Els nens del Tècnic Eulàlia estem de celebració

"Era una mena d’oasi solitari i valent, com un centre de pacífica resistència cultural i pedagògica"

La família de Montserrat Caballé, amb un desnonament pendent, aconsegueix aturar-lo per situació de vulnerabilitat

El jutjat suspèn el desnonament durant quatre mesos per permetre la intervenció de les administracions, davant els impagaments acumulats i la manca d’alternativa residencial del germà de la soprano

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]