14.1 C
Sant Gervasi
| Dissabte 28 de novembre de 2020 |

La consultoria de marca té molt poder, per Marta Royo Espinet

Venguis el que venguis, és bàsic que tinguis una marca pròpia per situar-te en la ment del consumidor

Opinió

Marta Royo Espinet (Mosaiking Comunicació)

“Digues-me com et dius i et diré qui ets” o la importància del procés de creació d’una marca per decidir el teu full de ruta. “Em dic George, però soc George Clooney”. “Soc aigua, però comercialitzo Lanjarón, Veri o Font Vella”. “Tinc un bar, però ofereixo braves, hamburgueses o entrepans acabats de fer”. De Georges n’hi ha a palades, però de Georges Clooneys només n’hi ha un. D’aigües n’hi ha a dojo, però de Lanjarón, Veri o Font Vella només n’hi ha una. De bars, els que vulguis, però El Tomàs, el Monterrey o l’OK són únics.

Venguis el que venguis, és bàsic que tinguis una marca pròpia per situar-te en la ment del consumidor. És molt important que tinguis molt clar tant el procés de creació de marca com els passos per desenvolupar aquesta marca.

I recorda-ho: si no ho fas tu, corres el risc que ho faci algú altre. Ja ho deia Risto Mejide: “Crea la teva marca abans que algú ho faci per tu”. Pot ser que algú et posicioni i que no sigui del teu grat. Ell mateix es va convertir en una marca als 18 anys. Va decidir modificar-se el nom de pila perquè a la seva família hi havia vuit Ricardos: va triar Risto, que és Ricardo en finès, es va convertir primer en publicista i es va llançar a la fama amb intervencions àcides a OT (Operación Triunfo).

Risto Mejide no deixa indiferent, agradarà més o menys, però està clar que ell ha decidit tenir sempre el control de la seva imatge de marca. Ell sempre ha tingut clar el procés de creació de marca.

Què és una marca?

Per a mi, una de les millors definicions és la de Jeff Bezos, fundador d’Amazon: “La teva marca és allò que diuen de tu o del teu producte quan no ets davant”.

I com seria el procés de creació de marca i els passos per desenvolupar-la? Allò ideal és fer una consultoria de marca basada en cinc punts clau, per després aprofundir en cada un d’ells.

Aspectes que tenim sempre presents com a consultoria de marca  

  1. Què dir: missatge clau per comunicar el teu producte, servei o marca personal; què aportes i en què et pots diferenciar.
  2. Com dir-ho: de manera notòria, empàtica i memorable. És a dir, la fórmula creativa de traslladar el missatge clau de la teva marca.
  3. Argumentari de comunicació: és imprescindible la redacció d’un argumentari assenyalant els missatges per comunicar.
  4. Materials corporatius: cal reflectir el que s’ha treballat anteriorment en els diferents materials corporatius. O sigui: targetes de visita, signatura digital, presentació corporativa o fullet de serveis.
  5. Pàgina web: és el teu aparador, amb missatges ordenats i molt visuals; és fàcil de navegar i d’identificar el teu valor diferencial i la teva proposta de valor.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.