Publicitat

Teixir el futur

Quan una peça es teixeix amb ànima, es porta amb sentit. El futur de la moda passa per les mans: l'opinió de Marta Royo Espinet

spot_img

Publicat el 19.5.2025 6:30

Opinió

Marta Royo Espinet

En un món on la moda massiva domina, amb gegants com Zara o Primark al capdavant, el handmade ressorgeix com una resposta plena de significat. Fins i tot marques de luxe, com Prada, incorporen tècniques artesanals com el ganxet, el brodat o el punt fet a mà. El seu projecte Prada Crochet ha reivindicat l’ofici amb col·leccions exclusives que combinen artesania, alta moda i sostenibilitat. Aquest moviment redefineix el luxe: no es tracta només d’exclusivitat, sinó de valors, d’oficis i d’identitat.

Publicitat

Davant la bogeria de la moda efímera, amb calendaris frenètics i peces d’un sol ús, l’slowfashion s’obre pas. Una moda que aposta per la qualitat, la durabilitat i les històries personals que cada peça pot explicar. Aquesta tendència no només transforma la indústria, sinó que connecta amb el desig de molts consumidors d’apostar per un consum més conscient.

Publicitat

En paral·lel, arreu del territori, els tallers i cursos de tècniques manuals viuen un renaixement. Espais com casals de barri i escoles de costura esdevenen punts de trobada per recuperar la creativitat i construir comunitat. És el cas del taller de ganxet de Can Deu, a les Corts, liderat per la Montse Santafé. Ella, després de deixar la seva feina per recuperar el seu benestar emocional, va crear la marca Mengancho. Jo mateixa tinc el plaer de fer ganxet allà cada dimarts (aprofito per reivindicar que al barri de Sarrià no se’n fan i haig de “baixar” a Les Corts). 

En aquesta mateixa línia, al nostre districte, a Sarrià – Sant Gervasi, trobem iniciatives que eleven l’artesania a aquesta nova categoria. Madremia és una marca que dissenya i crea peces tèxtils amb esperit rebel i feminista, cosides a mà amb cura i missatge. Kuks Barcelona, un projecte que aposta per bosses i complements tèxtils fets a mà amb molta personalitat i un fort compromís amb la producció local. I Maria Roch, des del seu taller al carrer Laforja, dissenya vestits amb teixits naturals i línies atemporals, combinant artesania i elegància amb una mirada contemporània. Totes tres comparteixen una mateixa essència: fer del handmade un acte de creació amb valors, no només una tendència estètica.

Però l’artesania no és només estètica. Teixir és una activitat terapèutica que redueix l’estrès i millora la salut mental. A més a més, contribueix a formar nous professionals en un sector que en necessita urgentment, segons el gremi de la moda a Catalunya.

Aquesta revaloració del fet a mà redefineix el luxe: no és només exclusivitat, sinó compromís amb la qualitat, la sostenibilitat i la tradició. Cada fil parla d’un futur on la moda recupera l’ànima i el sentit. Entre punts, textures i filades, es teixeixen projectes de futur.

Ara bé, per destacar en un mercat saturat, no n’hi ha prou amb una peça feta a mà i de qualitat. Cal una estratègia de comunicació potent que transmeti el valor afegit, l’art i l’autenticitat del producte. Si les marques no expliquen bé la seva història, pot passar desapercebuda. La narrativa, la presència mediàtica i la coherència de marca són fonamentals per connectar amb un públic que busca alguna cosa més que tendències passatgeres.

Et convido a agafar un ganxet o unes agulles i un fil i deixar-te anar. Et prometo que viuràs una experiència única.

Aquest article va ser publicat inicialment a El Periódico.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Comunicació no és sinònim d’Instagram

"Abans de pensar en el canal cal tenir clar què és la marca, què vol transmetre i a qui vol arribar amb el seu missatge", escriu Royo

‘Pell sana, corpore sano’

La publicitat pot (ha de) contribuir a reduir l’estigma de les malalties mentals desafiant estereotips, escriu Marta Royo

La incendiada Llibreria de la Plaça farà una celebració amb el barri el 21 de setembre

Les germanes Bassedas volen agrarir al barri de Sarrià les mostres de suport amb una festa el dijous 21 de setembre a la plaça de Sarrià, tot i que encara és un misteri què faran

“Que els bombin”

"Un pacte postelectoral hauria de ser una suma d’electes que es duu a terme pel bé de la ciutadania, no un joc pervers per mantenir poder, càrrecs i sous", l'opinió de Marta Royo Espinet
spot_img

El PSC fa balanç a Sarrià en l’equador del mandat

Els de Jaume Collboni reivindiquen l’èxit del topall del lloguer i treuen pit de les inversions recentment anunciades pel districte en un acte amb militància i presidit per Maria Eugènia Gay

Els refugis climàtics d’aquest 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Des del 15 de juny fins al 15 de setembre, l'Ajuntament posa a la disposició de la ciutadania diversos espais per fer front a la calor

Abaixa la persiana un dels forns centenaris de Sarrià: “No hem pogut trobar forners per seguir”

"Ens acomiadem amb el cor ple, sabent que hem format part del dia a dia de moltes llars i que hem compartit molt més que forn i llevat: hem compartit vida"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]