Publicitat

La marca de la llei

Tenir una marca que transmeti confiança i reputació és bàsic per a quan vagin a Sant Google a buscar-te, escriu la publicista Marta Royo

spot_img

Publicat el 6.4.2024 6:30

Opinió

Marta Royo Espinet

Publicitat

L’altre dia m’explicaven un cas d’èxit: el d’un jove advocat. En Joan Fernández. En Joan era un advocat brillant amb cinc anys al mercat. Tot just tenia vint-i-set anys i, amb dos companys de carrera, havien creat el seu despatx, especialitzat en demandes legals per als joves.

Publicitat

Es van especialitzar en un nínxol de mercat del tot nou. Jo no coneixia cap despatx d’advocats on la proposta de valor fos aportar solucions a la gent jove. Un col·lectiu a tenir en compte amb força demandes legals i que sovint va perdut. Mentre escoltava amb molt d’interès la història, vaig pensar: “Quina gran idea de negoci!”.

De joves que tenen necessitat de resoldre temes legals n’hi ha molts: acabats de casar que van perduts amb la hipoteca o el lloguer, parelles de fet que han de normalitzar el seu estat civil, successions i herències per decés dels progenitors, divorcis imminents aparentment sense motiu, acomiadaments improcedents, EROs i ERTOs, accidents de trànsit… Vaig pensar amb en Joan i, de seguida, em va venir al cap com podria ser la seva marca, la seva imatge corporativa i els seus materials de comunicació, amb aquesta proposta de valor tan potent i tan diferencial i clara.

Essent jove i decidit, segur que la seva imatge de marca reflectia clarament la proposta de valor. Em vaig atrevir a preguntar per la seva marca i per la seva web, i no em vaig endur cap sorpresa negativa. Per sort, havien parlat amb un expert i els havia treballat molt bé la seva imatge de marca. Un nom comercial, puix tenia clar que Fernández no era prou diferencial i notori. Aprofito per dir-vos que els seus dos socis es deien Pérez i López. Es van atrevir a dir-se “Els-EZ”.

“Tu també pots ser un Joan Fernández, un cas d’èxit en la imatge de marca i la proposta de valor”

Amb un eslògan que definia la seva proposta de valor: “El món és dels joves” i amb un logotip trencador i modern, alhora que minimalista i simple. També van crear una web amb la informació bàsica i testimonis gravats per ells mateixos en format Instagram Stories i TikTok, amb un formulari de contacte i un calendari per a una primera cita de franc.

Fàcil, oi? Quan llegeixes un cas d’èxit com aquest, de seguida voldries veure-t’hi emmirallat. A mi sovint em passa, això… Amics, el cas d’en Joan Fernández és un cas inventat, fictici, però tu potser ets advocat o un professional liberal, i pots ser un Joan Fernández. Et convido a investigar sobre la teva marca, la teva proposta de valor i la teva imatge corporativa.

Aquí et dono 5 pistes perquè puguis reflexionar:

  1. Amb quin nom t’identifiques? Marca personal o marca comercial? Tens clar per què?
  2. On ets i què ofereixes? Quina és la teva proposta de valor?
  3. Què vols que pensin de tu els teus clients i clients potencials?
  4. Creus que la teva imatge corporativa és coherent amb el que vols que pensin de tu?
  5. Generes confiança i ets reconegut?

Si bé és cert que el sector de l’advocacia, com moltes altres professions liberals, funciona a través del boca-orella, és molt important tenir una bona imatge de marca, ferma i coherent. Tenir una marca que transmeti confiança i reputació és bàsic, perquè, quan et recomanin i vagin a Sant Google a buscar la teva marca i la teva web, el que trobin sigui el que realment ets i el que realment vols transmetre…

Marta Royo Espinet és publicista i CEO de Mosaiking Comunicació

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

De la vella a la nova emigració

"Els governants que es mostren incapaços de retenir el nostre talent són els grans responsables d’haver convertit el país que administren en un país d’emigrants econòmics", l'opinió de Miquel Saumell

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"
spot_img

El pregó que hauria fet Anna Aguilar-Amat a la Festa Major de Sarrià

"Quan miro enrere sento orgull d’haver nascut i crescut en aquest barri. Per la convivència pacífica dins dels contraris, per la solidaritat i per la cultura compartida i les tradicions revisades"

Els Tabalers de Sarrià celebren 10 anys

Per celebrar l’ocasió, els Tabalers de Sarrià han convidat 10 colles d’arreu de Catalunya per compartir una trobada de percussió a la plaça de Pere Figuera i Serra, en el marc de la Festa Major de Sarrià, el pròxim 11 d’octubre

La Fundació Esmen celebra 35 anys al servei de les persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies

L’entitat de Barcelona commemora el seu aniversari amb un acte cultural i comunitari el 10 d’octubre a Sarrià

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí