16 C
Sant Gervasi
| Dilluns 23 de novembre de 2020 |

La Plataforma Salvem la Diagonal considera que la unió del tramvia és “un crim urbanístic”

Defensen que amb el cost de la unió dels tramvies es podria canviar tota la flota d'autobusos dièsels de la ciutat per altres d'elèctrics

Jesús Mestre
Historiador, especialitzat en la història de la ciutat de Barcelona. Director de la revista L'Avenç els anys 1988 i 1989, i de Plecs d'Història Local des de 1989 fins al 1997. Com editor, he coordinat obres col·lectives com ara el Diccionari d'Història de Catalunya (1992), l'Atles d'Història de Catalunya (1995), entre altres, publicades a Edicions 62. Col·laboro en la constitució de l'Associació Cultural Casa Orlandai, de la que vaig ser el primer president, el 2007. He escrit els llibres L'Abans. Barcelona Vila de Sarrià, recull gràfic 1874-1975 (2012) i Sant Gervasi de Cassoles (2013). El 2014 vaig fundar El Jardí, aventura en què persisteixo

Societat

Jesús Mestre

L’elegant, solemne i rústica sala Pompeu Fabra de l’Ateneu Barcelonès va acollir el dilluns 27 de gener una conferència-col·loqui sobre el projecte del tramvia a l’avinguda Diagonal. La ponència es va confiar a Joan Verdura i Pi, farmacèutic i portaveu de la Plataforma Salvem la Diagonal. El missatge de Verdura era clar i directe: posant el tramvia, es comet un crim urbanístic contra la Diagonal i es destrueix Barcelona: “Salvar la Diagonal és salvar el patrimoni de la ciutat, 

Tot i que tal asseveració no estava gaire documentada, l’arquitecte Anton Morell va aportar una mica més de dades sobre aquesta apocalipsi, anunciada com una crònica d’una mort anunciada, que ens caurà a sobre ben aviat. Segons Morell, amb el cost d’aquest tram de tramvia, uns 180 milions, gairebé es podria canviar tota la flota d’autobusos dièsels de la ciutat per altres d’elèctrics, molt ecològics i que no necessiten cap gran infraestructura tal com reclama el tramvia. Altres veus, molt ben informades, van advertir de l’escandalosa corrupció que hi ha entorn dels dos trams tramviaires en circulació actualment. I que aquest nou tram farà perpetuar aquest escàndol que costa molts diners als contribuents.

La major part de la concurrència era contrària al tramvia, i les poques veus que es van alçar favorables al projecte, no van aconseguir gaire ressò. El col·loqui va ser abrandat i emotiu. Però amb poques expectatives d’aturar un projecte que, segons s’assegurava, ja estava decidit per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau i el president de la Generalitat, Quim Torra, gràcies a les maniobres de l’exconseller Pere Macias.

Comentem el tema amb un dels líders veïnals de la zona més afectada, en Bartolomé Criado, vicepresident del Consell de Barri de Galvany, i no es mostra tan contrari al tramvia. Més aviat és partidari de solucionar d’aquest nyap: la unió dels dos tramvies, per la Diagonal o per on sigui. Aquesta obra, com l’acabament de la Línia 9, són infraestructures que no s’entenen que segueixin sense solució en una ciutat que lluita contra la contaminació atmosfèrica. O, tot plegat, només és postureig?

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.