Publicitat

La violència masclista, problema de tots

Publicat el 8.2.2017 9:30

Mossos d’Esquadra

Xavier Boned

La violència masclista és la violència que s’exerceix contra les dones com a manifestació de la discriminació i de la situació de desigualtat en el marc d’un sistema de relacions de poder dels homes sobre les dones i que, produïda per mitjans físics, econòmics o psicològics, incloses les amenaces, les intimidacions i les coaccions, tingui com a resultat un dany o un patiment físic, sexual i psicològic, tant si es produeix en l’àmbit públic com en el privat.

La violència de gènere, en concret, és el tipus de violència masclista exercida sobre les dones per part de qui és o ha estat cònjuge o de qui està o ha estat lligat a elles per relacions similars d’afectivitat, tot i que no hagin arribat a conviure. Aquest tipus de violència és el que acostumem a veure als mitjans d’informació, malauradament, explicant casos amb el pitjor dels finals, la mort de la víctima o les lesions greus.

Publicitat

Cal tenir clar, que podem trobar violència masclista en l’àmbit de la parella, en l’àmbit familiar, el laboral i el sociocomunitari. La lluita, doncs, ha de ser en tots aquests fronts.

Els Grups d’Atenció a la Víctima

Des del Cos de Mossos d’Esquadra treballem aquesta problemàtica de diferents maneres. D’una banda, posem èmfasi en la prevenció i d’altra banda treballem en l’acompanyament de les víctimes.

En l’àmbit de la prevenció, les Oficines de Relacions amb la Comunitat (ORC) i els Grups d’Atenció a la Víctima (GAV), realitzem xerrades informatives amb adolescents de centres educatius. Creiem que és important conscienciar els joves que han de respectar la igualtat entre homes i dones i que és en l’adolescència, quan poden tenir les primeres relacions sentimentals, el moment clau per posar unes bones bases de comportament vers les dones.

És important que els mateixos joves, nois i noies, se n’adonin que no s’han de tolerar comportaments de control, dominants o de terror, sobre la parella. Si la noia tolera aquest comportament a l’inici de la relació, la cosa només pot anar a pitjor.

Per la seva banda, els GAV també s’encarreguen d’atendre les víctimes de violència de gènere, masclista i on en l’àmbit de la llar. Els donen el millor assessorament possible, atenen les seves denúncies i s’encarreguen de fer el seguiment de la víctima per donar la millor protecció possible. A cada comissaria hi ha, com a mínim, un agent encarregat de fer aquesta feina que requereix molta sensibilitat i professionalitat.

Com a ciutadans, cal que ens impliquem i denunciem casos dels quals en tinguem coneixement. Hem de pensar que, molts cops, la víctima no se sent amb forces per denunciar, té por o no és prou conscient que està sent maltractada. Una trucada al 112, o informar al referent del GAV de qualsevol comissaria, pot ser suficient per salvar la vida d’una dona.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La policia reforçarà la presència a Sarrià després dels últims robatoris i actes vandàlics

Mossos i Guàrdia Urbana faran controls cada cap de setmana després dels robatoris violents i desperfectes comesos per un grup de joves la matinada del 3 de maig

Poema d’homenatge a la mare

Aquest primer diumenge de maig és el Dia de la Mare

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"

Credibilitat personal, per Miquel Saumell

"La credibilitat personal no depèn de la professió que s’exerceix sinó dels valors ètics de l’individu, de l’educació rebuda i del seu tarannà"
spot_img

Martí Galbis i Alonso-Cuevillas, dos veïns de Sarrià – Sant Gervasi que aspiren a ser l’alcaldable de Junts a Barcelona

Els dos candidats -un proper a Trias i l'altre a Puigdemont- competiran a les primàries del partit, on es decidirà el cap de llista per a les eleccions municipals del 2027

El malestar per les macroobres al districte copsa el plenari a un any de les eleccions

Maria Eugènia Gay afirma que les actuacions "ara són un inconvenient, però amb perspectiva de futur són un benefici i una riquesa"

Lluís Amat i la Fundació TEAS rebran la Medalla d’Honor de Barcelona

El Consell Plenari acorda distingir una trajectòria de compromís amb el barri i més de mig segle de treball per la inclusió social a través de l’art i el suport comunitari

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí