19.8 C
Sant Gervasi
| Dissabte 26 de setembre de 2020 |

L’Ajuntament revisarà els carrils bus contra direcció a petició de JxCat

La petició arriba després de l'accident entre un motorista i un autobus a Travessera de Gràcia amb el carrer Muntaner

Carme Rocamora
Cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada

Política

Carme Rocamora

El Govern d’Ada Colau s’ha compromès aquest dimarts fruit d’una petició de JxCat a elaborar un informe que avaluï la seguretat viària dels carrils bus contra direcció i revertir els més conflictius i perillosos. L’acord s’ha produït a la Comissió de Presidència celebrada aquest matí a l’Ajuntament, on l’Executiu ha acceptat aquest prec presentat per la regidora Francina Vila.

La petició de JxCat arriba després d’accidents com el que va passar a finals d’agost a Travessera de Gràcia on hi ha un carril d’aquestes característiques i on un motorista va resultar ferit després de topar amb l’autobús que circulava en sentit contrari.

Publicitat

Segons ha detallat la mateixa Vila, els accidents en aquests carrils s’han produït i se segueixen produint, ha destacat que alguns dels sinistres han estat molt greus i fins i tot mortals i ha assegurat que els mateixos conductors de TMB han manifestat la seva oposició a aquests carrils.

Amb tot, el reclam de JxCat és que a la propera Comissió de Seguretat es presenti un informe on el Govern municipal faciliti un cens de tots els trams de la xarxa viària de Barcelona on els autobusos circulin per un carril contra direcció. També que la Guàrdia Urbana comptabilitzi i situï geogràficament per cada tram tots els accidents registrats catalogant per severitat en les lesions sofertes. Així mateix, que es faciliti l’estudi de seguretat viària que s’ha efectuat per cada tram justificant de manera tècnica la seva viabilitat en termes de risc potencial i, finalment, que en funció de la ànalisi de l’accidentalitat i els criteris dels professionals del transport públic, que es reverteixin immediatament els carrils bus més conflictius.

“L’obligació principal de qualsevol gestor de mobilitat és preservar la seguretat dels usuaris de la via, i un bus circulant en sentit contrari és un factor de risc latent, que hauria de ser la solució última, extrema, i després de descartar-se tota la resta”, ha afegit la regidora de JxCat.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.