Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

L’AVV de Les Tres Torres insta l’Ajuntament a posar fi al «caos viari» generat per la implantació de la V9

Publicat el 19.9.2018 16:29

Notícies de Sarrià 

Associació de Veïns de Les Tres Torres

L’Associació de Veïns de Les Tres Torres insta l’Ajuntament de Barcelona a rectificar i posar fi al caos viari generat per la inapropiada implantació de la línia de bus V9 a través del barri. Un cop començat el curs escolar, s’han posat de manifest les greus conseqüències que genera la mala implantació d’aquesta infraestructura, que està generant un col·lapse viari a tot el barri i fins i tot a la Ronda de Dalt, perturbant la mobilitat i la vida veïnal.

Així, la imposició del pas de la V9 pel carrer Anglí, convertint un dels dos carrils de circulació en carril bus, ha provocat importants retencions que arriben fins a la Ronda de Dalt, col·lapsant-ne els laterals. De fet, la Guàrdia Urbana ha estat desviant vehicles per altres carrers propers, com Via Augusta i Escoles Pies, generant nous embussos.

Publicitat

A Calatrava, on l’Ajuntament va enxamplar la calçada per poder encabir els autobussos eliminant  60 places d’aparcament per a veïns, ara els vehicles circulen a major velocitat, generant situacions perilloses pels vianants. A més, gràcies a un estudi fet per l’AVV, s’ha constatat que el traçat alternatiu pel carrer Ganduxer -refusat per l’Ajuntament- arribaria a estalviar la meitat de temps a la línia V9. De fet, segons les dades recollides, en hora punta els autobusos triguen el doble en pujar pel carrer Calatrava que el que triguen en fer el recorregut paral·lel per Ganduxer. De baixada, desviar el traçat d’Anglí a Via Augusta tampoc generaría cap perjudici als usuaris del bus, doncs els temps són similars en fer ambos recorreguts.

La nova línia de bus V9 atravessa el barri de Les Tres Torres per dos carrers (Anglí i Calatrava) de limitació a 30 km/h i que els veïns fa anys que demanen que tendeixin a pacificar-se. A més, el nou Pla de Mobilitat del Districte ja destaca que són carrers amb un excessiu volum de trànsit. Per aquest motiu, l’AVV de Les Tres Torres va reclamar que el traçat del V9 es modifiqués en aquest tram de 400 metres per tal que pugés pel carril bus ja existent al carrer Ganduxer en comptes de per Calatrava, i baixés per Via Augusta en comptes d’Anglí, per evitar el col·lapse generat.

Ajuntament, districte i la regidoria de Mobilitat van refusar fer cap canvi, malgrat aportar dades que asseguraven que Calatrava seria més ràpid que Ganduxer, calculant els temps amb un hipotètic carril bus a Calatrava que no existeix.

Vistos els resultats de la implantació imposada per l’Ajuntament, l’AVV de Les Tres Torres reclama la urgent modificació del traçat de la V9, amb l’objectiu de tendir a pacificar els carrers interiors del barri, evitar col·lapses viaris que generen més contaminació, garantir la seguretat dels vianants a Calatrava i Anglí i millorar la velocitat comercial del V9.

Assemblea

L’AVV espera poder reunir-se amb els responsables municipals durant el mes d’octubre, a qui se’ls entregarà els centenars de signatures recollides al barri en contra de l’actual implantació del traçat de la V9, així com l’estudi realitzat. Aquest dijous 20 de setembre a les 19:00h, tindrà lloc una assemblea oberta de veïns a la Biblioteca Clarà per decidir mobilitzacions.

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El jardí exterior

"De la mateixa manera que necessito harmonia a l’interior, també en necessito a l’exterior, perquè com és a dins és a fora i com és a fora és a dins": l'article de Glòria Vilalta

Nous veïns afectats per l’esvoranc podran tornar a casa aviat mentre d’altres es constitueixen en una plataforma per reclamar indemnitzacions

L’Ajuntament de Barcelona aprova una proposició de Junts per ajudar els comerços afectats per l'esvoranc de l'L9

Galvany i el Putxet concentren la majoria dels pisos turístics de Sarrià – Sant Gervasi

El districte és el sisè de Barcelona amb més habitatges d’ús turístic, amb 662 llicències i una forta concentració a Sant Gervasi-Galvany i el Putxet i el Farró

L’esvoranc de Sant Gervasi: una gestió exemplar

"Sovint informem sobre les mancances. Però també és important destacar quan les coses es fan bé: és innegable que el comandament d’aquesta crisi ha sigut encertada", l'opinió de Carme Rocamora
spot_img

El jardí exterior

"De la mateixa manera que necessito harmonia a l’interior, també en necessito a l’exterior, perquè com és a dins és a fora i com és a fora és a dins": l'article de Glòria Vilalta

Nous veïns afectats per l’esvoranc podran tornar a casa aviat mentre d’altres es constitueixen en una plataforma per reclamar indemnitzacions

L’Ajuntament de Barcelona aprova una proposició de Junts per ajudar els comerços afectats per l'esvoranc de l'L9

Galvany i el Putxet concentren la majoria dels pisos turístics de Sarrià – Sant Gervasi

El districte és el sisè de Barcelona amb més habitatges d’ús turístic, amb 662 llicències i una forta concentració a Sant Gervasi-Galvany i el Putxet i el Farró

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí