Publicitat

Les distàncies en política

"La distància entre les posicions polítiques de Junts i Esquerra, ara és sideral", escriu Miquel Saumell

spot_img

Publicat el 3.1.2023 6:00

Opinió

Miquel Saumell

Les distàncies sempre són relatives, ja que depèn de com i amb què les comparem i, també, en quines circumstàncies ho fem. Recordo que al migdia d’un divendres tornava a Barcelona des de l’Extrem Orient, amb escala en un aeroport holandès. El mateix dia a la tarda tenia un casament a la comarca de la Selva, amb el temps just de passar per casa, canviar-me de roba i agafar el cotxe per arribar a temps al castell d’Hostalric per a la cerimònia.

Publicitat

Aquell viatge des de Hong Kong fins a Barcelona, de milers de quilòmetres i unes quinze hores entre els dos vols, me’l vaig passar dormint gairebé tota l’estona. No se’m va fer especialment pesat, potser perquè per un upgrade inesperat per part de la companyia aèria viatjava en business i, en aquests casos, es pot descansar millor. Però la distància entre Barcelona i Hostalric, d’una hora de cotxe, se’m va fer molt llarga, i més llarga encara se’m va fer la tornada a les tantes de la nit, segurament degut al cansament acumulat aquella setmana.

Publicitat

La distància entre les posicions polítiques de Junts i Esquerra, que fins no fa gaire semblava una distància curta, ara és sideral, i tot indica que a mitjà termini difícilment s’acostaran posicions. Esquerra té molt clara la seva prioritat actual, és a dir, continuar sent un partit independentista, i Junqueras no dissimula que vol ser el Pujol del peix al cove del segle XXI. A curt termini i amb aquest objectiu, la seva obsessió és ocupar l’espai electoral de la franquícia socialista catalana. Junts, en canvi, sembla donar prioritat al debat nacional, és a dir, vol assolir la independència per poder deixar de ser un partit independentista com més aviat millor, segurament perquè els seus dirigents intueixen, i potser no van desencaminats, que un cop assolida la finalitat nacional Catalunya disposarà, per dedicar-los al destí social, dels recursos necessaris que ara van a Madrid i no tornen.

A partir de la pandèmia de la covid-19 i de la invasió d’Ucraïna, alguns dirigents polítics s’han esforçat a posar distància amb els seus col·legues. En aquest sentit, el president de Rússia potser és qui més ha destacat. Putin sap que està més sol que mai i, amb aquella taula tan llarga on rep els seus interlocutors, pretén escenificar una gran distància amb els altres dirigents del món. Cada dia queda més clar que l’única amenaça real que pot posar sobre la taula és la utilització d’armament nuclear. És d’esperar que Putin mantingui les distàncies que li calguin, però que no acabi complint les seves amenaces.

Miquel Saumell es dedica al comerç exterior

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo

En quin percentatge ens afecta el Fengshui?

"El Fengshui ens afecta? Sí, i tant. Determina la nostra vida? No al 100 %, però sí en una tercera part": l'opinió de Glòria Vilalta

A Sarrià el temps també és or

"Als CAPs existeix un sistema telefònic pervers que permet tenir el client esperant ser atès molt més temps del que seria raonable": l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]