Publicitat

Les noves tecnologies eduquen?

spot_img

Publicat el 12.3.2018 16:00

La contrapartida de @elenabulet

Una educació desintoxicada

Vivim en el món de la “tecnintoxicació”. La majoria de nosaltres consultem el mòbil unes 150 vegades al dia. Davant aquest fet, cal també incorporar el mòbil a les escoles? No, no cal. Primer de tot, perquè és una gran despesa de diners. En segon lloc, perquè les nenes i nens han de familiaritzar-se amb llibres i poder aprendre d’altres fonts no electròniques. A més, ja passen gran part del temps que són a casa jugant a l’ordinador, a videojocs o qualsevol altre aparell informàtic. Així doncs, per què voler seguir bombardejant-los amb noves tecnologies? Un altre factor important és la vista. Mirar sempre petites pantalles acaba fatigant els ulls. Desgraciadament, el món fora l’escola ja gira massa al voltant de la tecnologia. Donem a les futures generacions un espai d’aprenentatge on puguin aïllar-se momentàniament d’aquest vici.

Cal adaptar-se a la realitat

Les tecnologies estan presents en el nostre dia a dia. De fet, consultem el mòbil unes 150 vegades aproximadament. En tots els àmbits, ja que moltes feines requereixen també saber-les utilitzar. Així doncs, per què no ensenyar a fer-ne un bon ús a l’escola? Es poden convertir en eines útils en la recerca d’informació, ajuden a presentar idees de diverses maneres i obren un món de possibilitats d’expandir la creativitat. Es tracta d’ensenyar l’alfabetització digital a les futures generacions. I és que les noves tecnologies trenquen moltes fronteres. Per exemple, faciliten la relació entre l’alumnat i el professorat o bé permeten treballar en altres espais i en altres moments de manera més autònoma. Si bé els ordinadors són cars, els llibres digitals són més barats i també més lleugers. A la llarga, l’esquena ho agraeix!

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània

El Centre Cívic de Vallvidrera, en risc de desaparèixer per l’ampliació de la Biblioteca: què està passant?

Tant l'Associació Veïnal com els usuaris del Vázquez Montalbán s'oposen al projecte i denuncien "opacitat" per part de la Biblioteca i l'Ajuntament

Collboni i ERC pacten quasi 2 milions per invertir a Sarrià-Sant Gervasi: aquests són els projectes

Els republicans acorden amb el PSC la construcció de dos carrils bici, l’execució del projecte dels Jardins d’Oriol Martorell, la pacificació d’Escipió i plans de mobilitat i millora de l’espai públic

Augmenten un 50% les situacions de discriminació a Sarrià–Sant Gervasi

El districte continua sent un dels que menys casos registra, però els fets notificats passen de 26 el 2023 a 39 el 2024
spot_img

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània

El Centre Cívic de Vallvidrera, en risc de desaparèixer per l’ampliació de la Biblioteca: què està passant?

Tant l'Associació Veïnal com els usuaris del Vázquez Montalbán s'oposen al projecte i denuncien "opacitat" per part de la Biblioteca i l'Ajuntament

Collboni i ERC pacten quasi 2 milions per invertir a Sarrià-Sant Gervasi: aquests són els projectes

Els republicans acorden amb el PSC la construcció de dos carrils bici, l’execució del projecte dels Jardins d’Oriol Martorell, la pacificació d’Escipió i plans de mobilitat i millora de l’espai públic

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]