Societat
Sergi Alemany
Tot està a punt perquè el dilluns 7 de novembre, segons ha pogut saber El Jardí, els operaris de BIMSA comencin a treballar en la construcció del reclamat tram central de carril bici a la Via Augusta, que a la llarga ha de connectar de manera pedalable l’entrada a Barcelona des de l’altura de la ronda de Dalt i els túnels de Vallvidrera amb l’avinguda Diagonal. Això suposarà l’eliminació, com a mínim, d’un carril per a cotxes i motos en alguns trams de carrer, on es passarà de sis a cinc carrils.
Es mantindran dos dels carrils actuals de circulació en sentit ascendent (de sortida de la ciutat) i tres en sentit descendent (d’entrada a la ciutat). La proposta dels ciclistes era que es passés dels sis carrils actuals de circulació a quatre, però l’Ajuntament opta per fer més estrets els carrils en alguns trams i mantenir-ne cinc sempre que es pugui.
En aquest sentit, la plataforma Bici Augusta ha convocat una bicicletada popular el pròxim dissabte 5 de novembre per demostrar com de ple anirà aquest carril bici quan es posi en funcionament en els propers mesos.
📢📢Atenció!! Atenció!!
Dissabte 5 de Novembre mostrarem com és de necessari el nou carril bici a la Via Augusta!!!!
🚲🚲🚲🚲🚲🚲
⏰12 h.
Ala Pl. Molina
Passa-ho!! pic.twitter.com/y2X6f81asq— Plataforma Bici Augusta (@AugustaBici) October 28, 2022
“Estem convençuts que aquest carril bici serà un èxit i tindrà una gran demanda”, diu a El Jardí el membre de la plataforma Bici Augusta, Jaume Llansó. També alerta, però, que només inaugurar-se “quedarà obsolet” i és que en alguns punts l’amplada serà de poc més de dos metres, i en altres de poc més d’un metre. “És evident que quedarà estret”. La solució immediata? “Sempre hi haurà l’opció, que ningú et prohibeix, de circular també pel carril teòricament assignat a cotxes, per on a la ciutat també poden anar les bicicletes. Veurem quina és la dinàmica…”.
De fet, la imatge de bicicletes circulant els últims mesos pels carrils de la Via Augusta és habitual encara que no hi hagi un carril bici construït, des de l’aparició de la iniciativa del bicibús escolar. Llansó recorda que aquest carril bici connecta directament amb els FGC a Sarrià on “molta gent ve de fora i baixa en bicicleta a la ciutat”, i lamenta que amb cinc carrils pels vehicles de motor tampoc es rebaixaran suficient les emissions de fum i soroll.
Actualment la Via Augusta compta amb un primer tram de carril bici construït entre l’avinguda Diagonal i l’avinguda Riera de Cassoles, i en un futur l’obra ha d’arribar fins a la plaça Borràs a Sarrià. La durada prevista de les obres que ara s’inicien és de sis mesos des del moment en que es comenci a treballar-hi.