Publicitat

Les obres per unir el tramvia per la Diagonal podrien començar l’estiu vinent

L'Ajuntament de Barcelona ho condiciona a l'aprovació dels pressupostos municipals i autonòmics de cara al 2025

spot_img

Publicat el 1.8.2024 21:26

Societat

Sergi Alemany

Estiu del 2025. L’any que en farà 21 del primer viatge del Trambaix, el 3 d’abril del 2004, l’avinguda Diagonal de Barcelona podria acabar de connectar-se amb el tramvia. El tram pendent d’unió entre Verdaguer i Francesc Macià, que fins ara cap govern municipal s’ha atrevit a culminar, figura entre les peticions dels comuns al PSC per donar suport a canvi a la investidura de Salvador Illa com a nou president de la Generalitat, tal com va explicar El Jardí ahir.

Publicitat

Aquest dijous, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha comparegut per explicar que la voluntat del govern municipal és aprovar inicialment el projecte abans que acabi l’any per licitar-lo i començar les obres l’estiu del 2025. Bonet ha remarcat, això sí, que la connexió del tramvia serà possible “sempre que hi hagi pressupostos aprovats” de cara a l’any vinent, tant al consistori com a la Generalitat.

Publicitat

“Sense pressupostos, no serà possible la connexió del tramvia”, ha recalcat Bonet, que ha donat més detalls de futur com ara el cost de l’obra, més de 200 milions d’euros, i que comportaria uns tres anys i mig d’obres, de manera que com a molt aviat la unió del Tramvia entraria en funcionament a mitjans del 2028.

El tramvia per la Diagonal © Ajuntament de BCN

“Els barcelonins volen aquesta connexió”

“Els barcelonins volen aquesta connexió i aquest govern municipal està compromès a dur-la a terme”, ha dit Bonet, que ha explicat que les remodelacions suposaran que l’avinguda Diagonal es converteixi en “un dels grans eixos verds” de la ciutat. El pla contempla un incrementant de 16.000 m² d’espai pels vianants, i una ampliació de les àrees verdes i els carrils bici de 18.900 m² i 1.800 m² respectivament.

A banda, un dels canvis més destacats és que els cotxes que entrin a Barcelona, abans d’arribar a la plaça Francesc Macià seran desviats cap al lateral, mentre que el tramvia quedarà ubicat prioritàriament al pas central de l’avinguda i de la rotonda de la plaça.

El tramvia per la Diagonal © Ajuntament de BCN
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Així serà el nou carrer de Cister: ampliació de voreres i més verd

Al Consell de Barri de la Bonanova, Districte també posa data a l'obertura del bar de Vil·la Florida i a l'espai verd a l'antic El Kubo

Tret de sortida a la remodelació del carrer Jesús i Maria

El gruix de les actuacions serà l’ampliació de les voreres i la reducció de la calçada actuals

Avança la pacificació del carrer d’Escipió

Districte prepara un projecte per fer-lo més "amable" a l'estil del carrer de Ballester; també es treballa un pla estratègic pel Parc del Putxet i avança la rehabilitació de la Casa Tosquella com a casal de gent gran

Aprovat el pla per finalitzar la connexió del tramvia per la Diagonal entre Verdaguer i Francesc Macià: així és el projecte

A Francesc Macià es renovaran les voreres de la plaça i es respectarà l’interior enjardinat, i entre l’avinguda de Sarrià i la plaça es reordenaran els carrils de circulació per tal de convertir la parada de Francesc Macià en un intercanviador entre tramvia i bus
spot_img

El caqui: característiques i curiositats

Originari d'Àsia, aporta magnesi i potassi a l'organisme, i també nombroses vitamines que contribueixen al creixement dels ossos

Allà on el cel toca la ciutat: un viatge a l’Observatori Fabra

123 anys d’astronomia, meteorologia i història al cor de Collserola

Així serà el nou carrer de Cister: ampliació de voreres i més verd

Al Consell de Barri de la Bonanova, Districte també posa data a l'obertura del bar de Vil·la Florida i a l'espai verd a l'antic El Kubo

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí