Publicitat
spot_img

Les obres per unir el tramvia per la Diagonal podrien començar l’estiu vinent

L'Ajuntament de Barcelona ho condiciona a l'aprovació dels pressupostos municipals i autonòmics de cara al 2025

Publicat el 1.8.2024 21:26

Societat

Sergi Alemany

Estiu del 2025. L’any que en farà 21 del primer viatge del Trambaix, el 3 d’abril del 2004, l’avinguda Diagonal de Barcelona podria acabar de connectar-se amb el tramvia. El tram pendent d’unió entre Verdaguer i Francesc Macià, que fins ara cap govern municipal s’ha atrevit a culminar, figura entre les peticions dels comuns al PSC per donar suport a canvi a la investidura de Salvador Illa com a nou president de la Generalitat, tal com va explicar El Jardí ahir.

Aquest dijous, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha comparegut per explicar que la voluntat del govern municipal és aprovar inicialment el projecte abans que acabi l’any per licitar-lo i començar les obres l’estiu del 2025. Bonet ha remarcat, això sí, que la connexió del tramvia serà possible “sempre que hi hagi pressupostos aprovats” de cara a l’any vinent, tant al consistori com a la Generalitat.

Publicitat

“Sense pressupostos, no serà possible la connexió del tramvia”, ha recalcat Bonet, que ha donat més detalls de futur com ara el cost de l’obra, més de 200 milions d’euros, i que comportaria uns tres anys i mig d’obres, de manera que com a molt aviat la unió del Tramvia entraria en funcionament a mitjans del 2028.

El tramvia per la Diagonal © Ajuntament de BCN

“Els barcelonins volen aquesta connexió”

“Els barcelonins volen aquesta connexió i aquest govern municipal està compromès a dur-la a terme”, ha dit Bonet, que ha explicat que les remodelacions suposaran que l’avinguda Diagonal es converteixi en “un dels grans eixos verds” de la ciutat. El pla contempla un incrementant de 16.000 m² d’espai pels vianants, i una ampliació de les àrees verdes i els carrils bici de 18.900 m² i 1.800 m² respectivament.

A banda, un dels canvis més destacats és que els cotxes que entrin a Barcelona, abans d’arribar a la plaça Francesc Macià seran desviats cap al lateral, mentre que el tramvia quedarà ubicat prioritàriament al pas central de l’avinguda i de la rotonda de la plaça.

El tramvia per la Diagonal © Ajuntament de BCN
spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els veïns perden la paciència esperant solucions per les obres del carrer Muntaner i retreuen la ineficàcia del Districte

Els operaris que han de fer una obra que s'allargarà més d'un any, fa dos mesos que estan en vaga i les construccions no avancen

L’esperat retorn del Tramvia Blau ja té projecte i data

Durant tot el 2026 es farà un procés participatiu sobre la remodelació de l'avinguda Tibidabo i la recuperació de l'emblemàtic vehicle, i s'espera incloure el projecte -estimat en més de 40 milions d'euros- en els pressupostos del 2027

Finalitzen les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les actuacions han permès millorar la mobilitat del carrer, dotar al barri de més zona verda i implantar un nou mobiliari

Així serà el nou carrer de Cister: ampliació de voreres i més verd

Al Consell de Barri de la Bonanova, Districte també posa data a l'obertura del bar de Vil·la Florida i a l'espai verd a l'antic El Kubo
spot_img

Retrat del carrer Saragossa a través de les seves botigues als anys 30

El clàssic colmado petit i atapeït; la farmàcia amb els bolados, el sucre candi i els remeis casolans; o la lleteria, amb els matons i les merengues, la bravada de vaca, el munt d’estris per servir la llet i la imatge de la quitxalla fent giravoltar la lletera plena pel carrer

Uns Pastorets feministes i empoderats: l’espectacle de Vallvidrera torna a triomfar per Nadal

Aquest any, en la 24a edició, s'ha mostra un canvi generacional on es dona protagonisme als més petits i a les dones de 50 anys, que decideixen emprendre un viatge per trobar-se a si mateixes

Fotogaleria | Rua Bicillums 2025

La Rua Bicillums és organitzada pel Bicibús Sarrià, iniciativa que té com a objectiu crear espais segurs perquè els infants puguin anar a l’escola en bicicleta, alhora que reivindica una millora de la infraestructura ciclista al districte de Sarrià-Sant Gervasi

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí