Publicitat

Les obres per unir el tramvia per la Diagonal podrien començar l’estiu vinent

L'Ajuntament de Barcelona ho condiciona a l'aprovació dels pressupostos municipals i autonòmics de cara al 2025

spot_img

Publicat el 1.8.2024 21:26

Societat

Sergi Alemany

Estiu del 2025. L’any que en farà 21 del primer viatge del Trambaix, el 3 d’abril del 2004, l’avinguda Diagonal de Barcelona podria acabar de connectar-se amb el tramvia. El tram pendent d’unió entre Verdaguer i Francesc Macià, que fins ara cap govern municipal s’ha atrevit a culminar, figura entre les peticions dels comuns al PSC per donar suport a canvi a la investidura de Salvador Illa com a nou president de la Generalitat, tal com va explicar El Jardí ahir.

Publicitat

Aquest dijous, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha comparegut per explicar que la voluntat del govern municipal és aprovar inicialment el projecte abans que acabi l’any per licitar-lo i començar les obres l’estiu del 2025. Bonet ha remarcat, això sí, que la connexió del tramvia serà possible “sempre que hi hagi pressupostos aprovats” de cara a l’any vinent, tant al consistori com a la Generalitat.

Publicitat

“Sense pressupostos, no serà possible la connexió del tramvia”, ha recalcat Bonet, que ha donat més detalls de futur com ara el cost de l’obra, més de 200 milions d’euros, i que comportaria uns tres anys i mig d’obres, de manera que com a molt aviat la unió del Tramvia entraria en funcionament a mitjans del 2028.

El tramvia per la Diagonal © Ajuntament de BCN

“Els barcelonins volen aquesta connexió”

“Els barcelonins volen aquesta connexió i aquest govern municipal està compromès a dur-la a terme”, ha dit Bonet, que ha explicat que les remodelacions suposaran que l’avinguda Diagonal es converteixi en “un dels grans eixos verds” de la ciutat. El pla contempla un incrementant de 16.000 m² d’espai pels vianants, i una ampliació de les àrees verdes i els carrils bici de 18.900 m² i 1.800 m² respectivament.

A banda, un dels canvis més destacats és que els cotxes que entrin a Barcelona, abans d’arribar a la plaça Francesc Macià seran desviats cap al lateral, mentre que el tramvia quedarà ubicat prioritàriament al pas central de l’avinguda i de la rotonda de la plaça.

El tramvia per la Diagonal © Ajuntament de BCN
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El carrer Muntaner estarà tallat més d’un any per obres

L'Ajuntament anuncia actuacions que afectaran de manera notable Sarrià-Sant Gervasi: hi haurà restricció de trànsit entre Laforja i Marià Cubí, i també al carrer Doctor Ferran per la construcció del metro

Els refugis climàtics d’aquest 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Des del 15 de juny fins al 15 de setembre, l'Ajuntament posa a la disposició de la ciutadania diversos espais per fer front a la calor

El centre dels jardins de Vil·la Cecília, tancat un mes per obres de millora

Les reformes s'allargaran fins a principi de juny i serviran per rehabilitar el paviment

Afectacions a la mobilitat al carrer Muntaner per obres de l’L8

Es tancarà el trànsit entre Laforja i Marià Cubí fins a l'estiu vinent, a excepció d'autobusos i vehicles d'emergència
spot_img

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]