Dimecres 08, maig 2024
21.3 C
Sant Gervasi
21.3 C
Sarrià
Publicitat

Collboni apunta a unir el Tramvia per la Diagonal el pròxim mandat

La intenció de l'actual alcalde és deixar tancat el projecte executiu aquest estiu, però no iniciar les obres fins al període 2028-2031

Publicat el 1.3.2024 12:35

Política

El Jardí

Una de freda i una de calenta. Jaume Collboni anunciava aquest dijous que l’obra de la reforma pendent del carrer Balmes entre la plaça Molina i la plaça Joaquim Folguera és una de les inversions clau a tirar endavant en aquest mandat, en cas que el govern municipal aconsegueixi aprovar els pressupostos, com tot apunta que farà al ple de pròxim 22 de març a l’Ajuntament. En la mateixa compareixença -un acte organitzat pel Col·legi de Periodistes- l’alcalde situava la unió del Tramvia per la Diagonal pel “mandat següent”.

Publicitat

Només fa quinze dies, el mateix Collboni va demanar anar “pas a pas” amb la unió del Tramvia per la Diagonal, tot i assegurar que el juliol d’aquest any estarà enllestit el projecte executiu de l’obra. En aquesta ocasió, l’alcalde va situar la continuïtat del projecte que ha d’unir Verdaguer amb Francesc Macià, recorrent la part sud del barri de Galvany, més aviat de cara al mandat 2028-2031: “Només són tres anys”, deia davant un auditori ple de periodistes.

Publicitat

Una decisió presa a l’espera de tancar un soci de govern

“En aquest mandat, inicialment, perquè tot es pot canviar i modificar en funció dels acords, hem d’acabar les obres (de Glòries a Verdaguer) i plantejar-ho (el tram Verdaguer-Francesc Macià) pel mandat següent”, exposava Collboni, conscient que tard o d’hora haurà d’incorporar un soci de govern a l’alcaldia per enfortir-la i poder fer progressar polítiques per a la ciutat. Mentre que ERC i BComú són partidaris de la unió del Tramvia per la Diagonal, Junts-Trias x BCN s’hi ha mostrat sempre totalment en contra.

La disponibilitat pressupostària -l’obra estarà cofinançada per l’Autoritat del Transport Metropolita (ATM)- i les recents obres de pacificació fetes a l’Eixample són a hores d’ara, segons l’alcalde, els principals motius per no iniciar les obres d’unió del Tramvia per la Diagonal en aquest mandat. Collboni defensa que la partida econòmica serà “molt notable” -mesos enrere es parlava de 914.397,05 € (IVA inclòs)- i que cal deixar “pair” a la ciutadania els darrers canvis fets en matèria de mobilitat a la ciutat.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.