Publicitat

L’escola de dansa Varium obligada a marxar de Sarrià per la pressió immobiliària

Després de 32 anys a les instal·lacions de l'històric cinema Breton, la sala de dansa, residència entre d'altres dels Brodas Bros, apaga els llums

spot_img

Publicat el 9.8.2019 8:30

Societat

Carme Rocamora, Sergi Alemany

L’escola de dansa contemporània Varium, instal·lada des de fa 32 anys a Sarrià, on antigament hi havia hagut el cinema Breton i més endavant un gimnàs, s’ha vist obligada a tancar per la pressió immobiliària. S’havia convertit en un referent per la seva creació artística.

Publicitat

En un comunicat fet públic aquest mes de juliol la direcció de l’espai explica que després de molta lluita i de buscar possibles sortides, es veuen obligats a deixar el local del carrer Jaume Piquet, 7. El centre diu que ha estat estudiant la possibilitat d’un trasllat però que “malauradament no ha estat possible” i que per tant “el Varium tal com el coneixem fins ara, deixa d’existir.”

Publicitat

Opcions per continuar gaudint del ball dins i fora del districte

Varium tanca després de 32 anys a Sarrià @variumdansa

La formació professional de ballarins continuarà a la seu d’Artdistrict, una centre de cultura urbana i contemporània situat al carrer València 665, al districte del Sant Martí. Allà se seguiran fent classes obertes de contemporani i clàssic per aquells que vulguin assistir-hi. Tothom que es vulgui seguir formant en hiphop també tindrà l’oportunitat de seguir amb alguns del professors a la mateixa seu d’Artdistrict.

Pel grups de dansa contemporània d’entre 7 i 12 anys, dansa acrobàcia de 5 a 10 anys i hiphop de 7 a 16 anys, hi ha la possibilitat de continuar treballant al districte amb els professors Justine, Clara i Mora de l’Escola Yisbell, també a Sarrià, molt a prop de fet del Varium. La possibilitat de continuar amb els professors del Varium també existeix en diferents edats, en aquest cas a l’Escola Creadance Academy situada al carrer Balmes, 129, al costat de la parada de Provença FGC.

El comiat definitu, al setembre

L’adéu definitiu del projecte a Sarrià es farà el 6 de setembre, amb un acte de comiat que començarà a les sis de la tarda.

El codirector del projecte, Xavier Fruitós, ha volgut acomiadar-se de la sala i de passada donar les gràcies a tothom que ha passat per aquest espai. Ho ha fet a través d’un vídeo publicat al compte d’instagram de Varium.

Els Brodas Bros, companyia resident

La companyia catalana de hip-hop i dansa urbana Brodas Bros utilitzava les instal·lacions de Varium com a centre neuràlgic i d’operacions.

Notícies relacionades

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

El Jardí 114, febrer 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/03/ElJardi114_Febrer25_0402.pdf

El Jardi 113, gener de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/02/El_Jardi_113_gener2025.pdf

El Jardí 112, desembre de 2024

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/01/ElJardi_112_desembre2024_v2.pdf Descarrega
spot_img

Els carrers de Casetes i Pelfort, el camí que unia les masies fins a la riera de Vallvidrera

Al segle XIX, el mas de la cooperativa Can Pujades era la principal finca d'aquesta zona

Una jove menor d’edat, víctima d’una agressió sexual a Pedralbes

Els Mossos investiguen l'atac, que va tenir lloc de matinada a la cruïlla dels carrers Santa Caterina de Siena i Cavallers

Publicitat amb propòsit: i si les marques també fessin barri?

"La publicitat no ha de ser només una eina per vendre. Pot –i hauria de– ser una eina per construir": l'opinió de Marta Royo

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí