Publicitat

L’escola Garbí Pere Vergés rep el Premi Participa 2024 de la Generalitat

Es distingeix el centre educatiu pels valors democràtics i el sentiment de pertinença de l’alumnat

Publicat el 8.12.2024 16:44

Contingut promocional

El Jardí

L’Escola Garbí Pere Vergés ha rebut el reconeixement de la Direcció General de Govern Obert de la Generalitat de Catalunya com a guanyadors del Premi Participa a l’Escola 2024. “Estem molt orgullosos de rebre aquest guardó per un projecte tan emblemàtic a les nostres escoles i tant lligat a la nostra història com són les Eleccions a Cap i Sotscap General de Color com a representants de l’alumnat”, apunta el centre escolar.

Publicitat

El Premi Participa ha distingit quatre projectes educatius que, més enllà de la tasca formativa, organitzen experiències de participació durant el curs, per tal de fomentar els valors democràtics i la implicació i el sentiment de pertinença de l’alumnat en la vida dels centres. “Volem donar l’enhorabona a la resta de projectes premiats, per l’impacte positiu en cadascuna de les seves comunitats educatives”, destaca l’escola Garbí Pere Vergés. Els altres centres reconeguts en aquesta 15a edició han estat:

Publicitat
  • Escola Montnegre, de Sant Celoni (la Batllòria) pel seu projecte “Deixem empremta”. L’alumnat del darrer curs de primària fa un projecte amb l’objectiu de millorar algun aspecte de l’escola. D’aquest curs destaca la preparació i la celebració d’una jornada amb tota la comunitat educativa i amb la col·laboració del veïnat per fomentar el civisme a les pistes de l’escola, que són d’ús compartit amb el poble.
  • Escola Valdelors, de Vandellòs, pel seu projecte “Si plantes una escola, et creixerà un poble: Festa del Somni”. El centre treballa per avançar cap a un model de gestió democràtica i participativa que vincula alumnat, mestres, famílies i que es projecta al poble. Funcionarà per comissions temàtiques, i des d’una comissió mixta es debatran i decidiran les prioritats.
  • Institut Eugeni d’Ors, de Badalona, pel seu projecte “La meva sang, la teva vida”. Una jornada dedicada a la donació de sang és el punt de partida per una proposta inclusiva que, des de l’inici del curs, ha implicat tota la comunitat educativa i ha fomentat la participació, especialment de joves i dones.
El projecte ‘Eleccions a Cap i Sotscap General de Color’ de l’escola Garbí Pere Vergés de Badalona @ Escola Garbí Pere Vergés

PISA, la participació i el rendiment acadèmic

Segons el darrer informe PISA, els alumnes catalans no senten el seu centre escolar com el “seu” espai, ni senten gaire vincle pels seus professors. És un problema que l’OCDE ha detectat des del 2018. Si ens fixem en el benestar dels adolescents en diferents països, Catalunya ha quedat a la cua. El grup d’experts proposat pel Departament d’Educació va proposar el curs passat diverses mesures d’actuació per millorar els resultats acadèmics de PISA, però sorprèn que no hagin definit cap línia de treball prioritària orientada a millorar el teixit relacional i la convivència a l’escola.

Un ambient escolar positiu pot ajudar els estudiants a tenir èxit acadèmic, però, com explica l’Anna Jolonch al Diari ARA, és sobretot el sentiment de pertinença el motor d’una escola: com més connexió sentin els alumnes amb l’escola, millors seran els resultats acadèmics i més gran també la seva autoestima. De retruc, també els professors se sentiran més realitzats.

En aquest context, el Premi Participa reconeix experiències que fomenten un aprenentatge transversal dels alumnes: en l’àmbit personal, social, intel·lectual i acadèmic. “Rebem el premi com un reconeixement dels nostres valors fundacionals com a Escola”, expressa el centre educatiu. A l’Escola del Mar, Pere Vergés ja va establir les bases d’un model pedagògic on la participació de l’alumnat en el funcionament de l’escola articula la resta d’aprenentatges. A les seves escoles, aquestes activitats formen part del currículum, són avaluades i es desenvolupen a través de seqüències didàctiques escrites pels propis docents.

En un món canviant, l’essència perviu. A Garbí Pere Vergés treballen per mantenir viu l’esperit del seu fundador, Pere Vergés, adaptant-se als temps canviants, però sempre fidels als seus valors fonamentals. Aquest enfocament impregna cada aspecte de la vida escolar. “El reconeixement de la Generalitat de Catalunya ens empeny a seguir treballant per formar persones per a un món canviant, capaces de pensar, sentir i estimar”, conclou el centre.

 

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El carrer de Laforja: història i curiositats

L’origen del carrer és el 1776, quan Jaume Rosés i Lleonart, pagès de Sarrià amb deutes per saldar, va vendre part de la finca del compte de Bell-lloc a Pere Delaforge i Grau, botiguer de teixits i ciutadà de Barcelona

El Jardí 120, setembre de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/11/1553-El-Jardi120_Setembre25_0409.pdf

El Jardí 122, novembre de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/11/ElJardi_122.pdf

El Jardí 121, octubre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/11/1593-El-Jardi121_Octubre25_3009a.pdf
spot_img

El carrer de Laforja: història i curiositats

L’origen del carrer és el 1776, quan Jaume Rosés i Lleonart, pagès de Sarrià amb deutes per saldar, va vendre part de la finca del compte de Bell-lloc a Pere Delaforge i Grau, botiguer de teixits i ciutadà de Barcelona

La vegetació del voltant de la parròquia Sant Vicenç de Sarrià

L’església de Sant Vicenç de Sarrià constitueix el centre neuràlgic del barri de Sarrià. Al seu voltant se situen tres places amb nom propi que contenen sengles enjardinaments: la placeta del Roser; la plaça del Consell de la Vila, on se situa la Seu del Districte; i la plaça de Sarrià, flanquejada a ponent per la façana principal de la parròquia i a llevant per la recentment inaugurada Biblioteca J. V. Foix.

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí