Publicitat
spot_img

Maria del Mar Bonet i el Cant de la Sibil·la

Publicat el 28.12.2016 16:00

Notícies de Sant Gervasi

Jesús Mestre Campi

Un any més la cantant mallorquina Maria del Mar Bonet va interpretar El Cant de la Sibil·la a la parròquia de la Bonanova, la vetlla de Nadal, just abans de la Missa del Gall.  Aquest any, Bonet va venir acompanyada pel flautista de Síria Moslem Rahal, que va tocar el ney, una de les flautes més antigues que encara es toquen; Rahal és col·laborador en altres aventures de la cantant mallorquina i, també, de Jordi Savall a Hèsparion XXI.

Publicitat

Des de les primeres notes cantades per Maria del Mar Bonet i interpretades per Moslem Rahal, es va crear una atmosfera màgica, tel·lúrica, a l’església dels sants Gervasi i Protasi, ben plena de parroquians:

Publicitat
El Cant de la Sibil·la i M. del Mar Bonet a la Bonanova.
Fotografies de Jordi Flores Gallego

“Humil Verge que haveu parit
Jesús infant en esta nit,
vullau a vòtron Fill pregar
que de l’infern vulga’ns lliurar”

Deixem la paraula de Biel Mesquida: “La veu de la Bonet fa hores extraordinàries de bellesa quan es metamorfosa en la Sibil·la nadalenca, que, sense feredat ni esglai i amb una serenitat lúcida, potent i esqueixada, ens obre de pinte en ample tot l’apocalipsi bíblic sobre els humans i el converteix en matèria d’ensomni, en un eixugallàgrimes finíssim.” (Biel Mesquida, VilaWeb, 23-12-2016)

Un any més s’ha gaudit d’una interpretació excepcional d’aquest drama litúrgic que perd els seus orígens fins a època visigoda. Moltes gràcies a la parròquia, especialment el seu rector mossèn Carles Saurò, i als nens del Raval que fan possible la presència de Maria de la Mar Bonet per recordar-nos aquesta bella obra del país.

“El jorn del judici
parrà el qui no haurà fet servici.”

 

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf
spot_img

Lourdes Fañanás: “Els traumes i l’estrès més profund solen produir-se en els primers anys de vida, sovint dins del nucli familiar”

Catedràtica a la Facultat de Biologia de la UB i veïna de Sarrià, Fañanás ha estudiat com els factors genètics i ambientals intervenen en els transtorns mentals greus

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

Maria del Mar Bonet: “Vull que el concert de Nadal al Teatre de Sarrià sigui un missatge per desitjar pau al món”

La cantant mallorquina pujarà a l'escenari del teatre sarrianenc el 25 i 26 de desembre acompanyada de Borja Penalba amb clàssics del seu repertori combinats amb nadales

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí