Publicitat
spot_img

Mor el pedagog i mim Anton Font, fundador d’El Timbal a Sarrià

El Timbal-Centre de formació i Creació escènica continua en funcionament com un un centre de referència en la formació d'actors, ara instal·lat a l'Eixample

Publicat el 21.3.2021 11:52

Cultura

El Jardí

El mim i pedagog Anton Font Bernadet, creador de la primera escola d’estudis escènics de Catalunya, El Timbal, ubicada inicialment el 1969 a Sarrià, ha mort aquest dissabte als 89 anys.

https://twitter.com/eltimbalbcn/status/1373291742783496194?s=20

Publicitat

El Timbal-Centre de formació i Creació escènica continua en funcionament com un un centre de referència en la formació d’actors, ara instal·lat a l’Eixample. Artistes com Sergi López, Toni Albà o Toni Mira es van formar en aquest centre en el seu dia.

Anton Font també és un dels membres fundadors de la companyia teatral Els Joglars, al costat d’Albert Boadella i Carlota Soldevila, tot i que se’n va desvincular pocs anys després. Precisament va batejar el seu projecte d’escola a Barcelona en honor a un dels instruments més comuns dels joglars: el Timbal.

Anton Font Bernadet © Viquipèdia

El 1976 Font va ser reconegut per la Federació Francesa de Dansa i Expressió Corporal a Europa com l’únic representant del mim teatral a l’estat espanyol. Nascut a Capellades, a l’Anoia, als anys 50 va marxar a París on es va formar en les tècniques de mim a la prestigiosa escola de Marcel Marceau, el mim més reconegut del segle 20.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

La Seu del Districte s’omple de brossa: nova protesta de Defensem Can Raventós

La plataforma sarrianenca apunta contra Maria Eugènia Gay per "trencar el consens" que existia amb el barri

Es reobre provisionalment la circulació a Mandri després de tallar-se per les obres de l’L9/10

A partir del 10 de febrer es restablirà la circulació en dos carrils, un per sentit, entre el passeig de la Bonanova i el carrer de Bigai

Luis de Eguílaz i l’Eulàlia, “una payesa de Sarriá”

La vinculació de l'escriptor gadità amb la vila: les pistes de premsa i els vincles personals que revelen per què Sarrià va marcar l’origen i la inspiració de l’obra

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí