Publicitat

Nota79: una atractiva, prometedora i desitjada iniciativa

spot_img

Publicat el 10.3.2017 9:30

El faristol

Eduard Sant i Chalois (@Eduard_Sant)

Publicitat

Després de dos anys d’intenses obres, des de fa uns pocs mesos, el barri del Farró disposa d’un nou equipament cultural. Estem parlant de NOTA79.

Publicitat

Ubicat al número 79 del carrer Vallirana, el Nota79 està lligat ideològicament i físicament a l’escola de música TRÉMOLO. Bernat Padrosa (director tant de la sala de concerts com de la institució pedagògica musical) ajudat per Rafael Puerta en el rol de programador musical, volen dotar a la zona alta de Barcelona d’un espai per gaudir del directe en qualsevol de les seves possibilitats, seguint una mica el llegat que ens va deixar la desapareguda i mítica Cova del Drac. És a dir que els habitants de la zona, a poc més de màxim 15-20 minuts de casa seva, puguin gaudir d’una sala de petit format en unes immillorables condicions i sense veure’s obligats a baixar al centre de Barcelona.

Amb una capacitat entre 60 i 80 persones (segons el tipus d’espectacle), la música en directe és la principal oferta d’aquesta sala. D’entrada, programen tres concerts setmanals (22:30 h): els dijous i dins el cicle “Discover-ups”, vetllades amb grups emergents del panorama musical català, els divendres i els dissabtes una programació d’artistes residents i categoria premium (d’un cert renom dins el panorama) d’estils diversos, bàsicament jazz, blues i soul però també indie, pop i rock. Per últim, una vegada al mes, els diumenges a la tarda (19 h), concerts de clàssica on es prioritzen una programació de piano i guitarra així com concerts de cambra i líric.

Amb una capacitat entre 60 i 80 persones,
la música en directe és la principal oferta d’aquesta sala

Com a tall d’exemple, noms com Andrea Motis i Joan Chamorro (concert inaugural el passat 12 de gener), Chano Domínguez, Lluís Coloma, Marco Mezquida, Biel Ballester Trio, Paula Valls o Sons of Meteora, hi han o formaran part pròximament de la programació d’aquesta nova sala.

Un cop finalitzats els concerts vora la mitjanit i fins a les dues de la matinada, l’oferta lúdica del Nota79 es completa Clubbing79, on el DJ resident, DJ79, fa un recull de la millor música de tots els temps.

A part dels concerts, espectacles de petit format així com lloguer d’espai per esdeveniments privats, sala d’assaigs per bandes, lloguer per filmacions d’anuncis o videoclips, i projeccions de documentals també formen part de la filosofia del Nota79.

En definitiva, en temps on sembla que es prioritzen les males notícies amb tancaments de comerços i sales emblemàtiques, iniciatives privades d’aquest tipus es mereixen un bon reconeixement i més quan el barri en qüestió manca d’espais com aquests.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

La Fundació Felícia Fuster inaugura l’exposició “Conxa Sisquella, simfonies de colors”

La mostra recull les obres d'estil informalista de l'autora i es podrà visitar fins al 18 de juliol

La “Desfilada diversa” de la Fundació ESMEN reivindica i empodera la moda inclusiva

L'acte, celebrat el 25 d'abril, ha estat la cloenda de la Setmana Cultural organitzada per la Universitat Blanquerna-URL

El 76% de l’oferta de pisos al Putxet i el Farró són de lloguer de temporada

Galvany és el tercer barri de Sarrià-Sant Gervasi més afectat per aquesta pràctica
spot_img

Escollir el camí

"Quan veig jovent mirant de decidir si estudiar o treballar, si aquesta professió o aquella altra, penso que li donem massa importància a una decisió que podem canviar en qualsevol moment": l'opinió de Glòria Vilalta

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]