Dijous 14, agost 2025
27.5 C
Sant Gervasi
27.7 C
Sarrià
Publicitat

Olivemoon: Mangata

spot_img

Publicat el 18.2.2018 10:00

El Faristol

Eduard Sant i Chalois (@Eduard_Sant)

L’any 2007, Jonatan Oliva (baix), Marc Navarro (guitarra i veu) i Ignasi Canals (bateria) funden una banda per nom Olivemoon. Quatre anys més tard, el març del 2011, decideixen publicar The Thickest Forest, un prometedor disc de debut de folk indie al més pur Bon Iver amb interessants temes com per exemple “As We Grow”, “Falling High” o “Washing Machine”. Aquest disc de presentació va comptar amb la seva corresponent gira de presentació al llarg de la península.

Publicitat

El passat octubre, i després d’anys esperant nou material, Olivemoon van sorprendre amb la publicació d’un nou treball per títol Mangata (Two Ties Recording).

Publicitat

Amb Mangata (paraula sueca que defineix el reflex de la lluna sobre el mar), Olivemoon han decidit obrir clarament una nova etapa com a formació. En primer lloc, als tres membres fundacionals se’ls hi han afegit tres de nous: Adriana Lorenzo (violoncel), Josep Comas (guitarra-piano) i Stefano Rossi (trompa), fet que els serveix per ampliar la banda i a la vegada obrir nous sons fins aleshores no incorporats a la seva proposta.

Gràcies a una llarga gravació de més de tres anys component temes, investigant i jugant amb els sons i fins i tot en una cançó incorporant l’orgue de l’església de Sant Gaietà de Barcelona al tema “Amnesians”, Mangata resulta un fascinant viatge sonor d’anada i vinguda al més pur banda sonora de noms com Hans Zimmer, John Williams o el mateix Yann Tiersen més experimental. A través de les seves composicions, ens proposen les diferents etapes d’un nou viatge, una nova etapa personal: la necessitat de tancar coses (“Words”), les pors (“N.O.W”), l’enyorança de la família, la confiança de perdre’s voluntàriament per un retrobar-se (“Escapees” i “Pier 7”) fins a arribar al punt de sentir-se part d’un lloc i considerar-ho definitivament casa seva (“Still “ i “Nostos/Home”).

Al llarg dels seus 41 minuts de duració, Mangata resulta un fascinant i a la vegada hipnòtic viatge interior a la recerca ja sigui d’un mateix com d’una nova etapa en la seva vida. Encara que estigui subdividit en 9 temes, aquest disc se l’ha de percebre com una única unitat i escoltar-ho d’una tirada. En cas contrari, tant el missatge musical com el contingut perd clarament la seva essència.

En definitiva, una de les grates sorpreses a casa nostra d’aquests darrers mesos i a la vegada una excel·lent carta de presentació per qui no s’hagi introduït en la proposta musical d’Olivemoon.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Concert dels “valsos Boston” de Clifton Worsley en el centenari de la seva mort

L'Acadèmia Barcelona Concertante acull un homenatge conduït pel musicòleg Joan Montón

El concert del Rotary Club de Barcelona Sarrià, dedicat als joves del Raval, aplega 400 persones al ritme de gòspel

L'entitat ha anunciat el 7è concert solidari, que tindrà lloc el 20 de novembre del 2025 a favor d'Assís i les persones sense llar

El Cicle de Música de Cambra ofereix un programa clàssic i brillant

Programa del cinquè i sisè concert del IV Cicle de Música de Cambra del Teatre Sarrià

Barcelona vol donar vida a una paret mitgera del Putxet amb un concurs per a joves arquitectes

La Fundació Mies van der Rohe i l'Ajuntament s'han fixat en els jardins de Marià Manent i en 16 emplaçaments més de la ciutat
spot_img

Els primers artesans: quan els humans van començar a construir eines?

És amb l’aparició d’Homo habilis —que va viure fa uns 2,4 milions d’anys— quan podem parlar per primera vegada d’una producció sistemàtica d’eines lítiques

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània

Flors, colors, fragàncies i pol·linitzadors

L’esclat de la floració a la primavera constitueix un espectacle extraordinari, un festival de formes, colors i fragàncies que magnetitza els nostres sentits. Flors i més flors, un repertori inabastable de “vida extremadament efímera” que desferma grans complicitats amb l’entorn.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]