Publicitat

Què s’ha de fer amb Balmes?

spot_img

Publicat el 12.7.2016 10:00

El Racó dels Veïns

En els últims consells de barri, tant el de la Bonanova, com del Putxet i Farró i sobretot del Galvany, el tema de la remodelació del carrer Balmes va quedar clar que era una prioritat dels veïns. A la redacció de El jardí de Sant Gervasi també ens ha arribat aquest correu:

Àngels López Camps

Publicitat

‘Voldria saber si durant aquesta legislatura està previst que remodelin el carrer de Balmes des de la plaça Joaquim Folgueres fins a la Plaça Molina. És el tros que falta per tenir unes voreres com la resta del carrer fins a la Gran Via. Les actuals són molt estretes i a més hi ha els contenidors d’escombraries i moltes motos aparcades. Passejar-hi amb una persona gran agafada del braç (com és el meu cas i no és l’únic) és realment impossible. Faig una súplica al regidor del districte que vingui a comprovar-ho ell mateix’.

Publicitat

El jardí, doncs, va preguntar a Daniel Mòdol, el nou regidor del districte, sobre el tema, i la resposta de regidoria és la següent:

‘El dia 21 de juny al Districte es va fer una reunió participativa sobre la reforma del carrer Balmes, oberta a veïns i veïnes amb participació del regidor Daniel Mòdol, els consellers del govern municipal i tècnics d’urbanisme i mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona.

Durant la reunió, en la qual es fa ser un repàs històric dels projectes del carrer Balmes i dels trams ja remodelats (a l’Eixample), es va debatre sobre quins haurien de ser les característiques d’una intervenció en el tram entre plaça Molina i plaça Joaquim Folguera i sobre la proposta que, en mandats anteriors, ja s’havia treballat amb veïns i veïnes.

Més informació sobre la previsió
de remodelar el carrer Balmes:
s’arreglarà?

Així, en concordança amb la demanda de la majoria de veïns i veïnes, es va concloure de començar a  treballar en el projecte de l’ampliació de les voreres en aquest tram i la reducció a 4 carrils de circulació. Unes voreres que hauran de contemplar la implantació d’arbrat i la millora de l’accessibilitat i seguretat dels vianants. Es va informar també sobre quins serien els calendaris necessaris des de l’encàrrec de la redacció de l’avantprojecte, fins a l’inici de les obres, uns 15 mesos i de les obres, 12 mesos, i, d’acord amb això, el Districte es va comprometre a realitzar una nova reunió quan la redacció de l’avantprojecte estigués en marxa, per treballar sobre aquest.

La reforma del carrer Balmes, entre plaça Molina i plaça Joaquim Folguera, podria iniciar-se doncs, d’acord amb aquest calendari, durant aquest mandat municipal. Mentre, el govern del Districte, continuarà treballant sobre la possibilitat d’actuacions immediates concretes (semàfors, motos a la vorera…) que puguin millorar la qualitat de l’ús de l’espai públic en aquest carrer’.

Segons altres assistents a la reunió, se’ns diu que es va especificar l’amplada de les voreres, d’entre 4,5 i 4,75 metres, i que dels quatre carrils de circulació dos seran pel bus (un de pujada i un de baixada). Encara no s’ha decidit quin sentit tindran els dos carrils per vehicles (els dos de baixada, els dos de pujada, o un de cada sentit).

Septimània

El dimarts 28 de juliol es va fer una sessió informativa a l’escola Poeta Foix sobre les obres de remodelació del tram del carrer de Septimània entre la plaça de Sant Joaquim i la Ronda del Mig, i el tram del carrer Berna sota la ronda, on hi haurà una zona d’aparcament de motocicletes. Se seguirà el mateix plantejament que el tram entre el carrer Saragossa i la plaça, plataforma única amb una part amb arbrat, alguns bancs i papereres, a la vorera de muntanya. La previsió és començar les obres aquesta tardor i acabar-les el mes d’abril de 2017.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Tots parents, tots diferents: els humans moderns

La genètica mostra que hi ha més variació dins de qualsevol població que no pas entre poblacions diferents: les diferències entre grups humans són molt menors del que el racisme vol fer creure

Pablo Espinós, 50 gols d’història de Sarrià i del Sant Ignasi

El jove futbolista del barri repassa la seva carrera construïda al costat dels seus amics i amb els valors que ha après des de petit

Torna la Rua Bicillums a Sarrià

En un context d’emergència climàtica, aquesta activitat vol generar consciència ambiental i fer valdre la mobilitat sostenible, tot fomentant la diversió i la xarxa veïnal als barris

L’esperat retorn del Tramvia Blau ja té projecte i data

Durant tot el 2026 es farà un procés participatiu sobre la remodelació de l'avinguda Tibidabo i la recuperació de l'emblemàtic vehicle, i s'espera incloure el projecte -estimat en més de 40 milions d'euros- en els pressupostos del 2027
spot_img

Tots parents, tots diferents: els humans moderns

La genètica mostra que hi ha més variació dins de qualsevol població que no pas entre poblacions diferents: les diferències entre grups humans són molt menors del que el racisme vol fer creure

Pablo Espinós, 50 gols d’història de Sarrià i del Sant Ignasi

El jove futbolista del barri repassa la seva carrera construïda al costat dels seus amics i amb els valors que ha après des de petit

L’esperat retorn del Tramvia Blau ja té projecte i data

Durant tot el 2026 es farà un procés participatiu sobre la remodelació de l'avinguda Tibidabo i la recuperació de l'emblemàtic vehicle, i s'espera incloure el projecte -estimat en més de 40 milions d'euros- en els pressupostos del 2027

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí