Publicitat

Revetlles amb precaució

spot_img

Publicat el 23.6.2017 9:30

Mossos d’Esquadra / Opinió

Xavier Boned

Amb l’estiu arriben a Catalunya les celebracions de festes populars i tradicionals com les revetlles, amb l’increment de l’ús de material pirotècnic i l’encesa de fogueres.

Publicitat

Els consells de protecció civil i els cossos de seguretat volen ajudar a minimitzar els riscos que comporta l’ús d’aquest material, riscos davant dels quals són vulnerables tant les persones com el medi natural.

Publicitat

Així doncs, assegureu-vos de comprar els productes pirotècnics homologats en un establiment autoritzat. No us guardeu petards a les butxaques. Cal llegir les instruccions de cada article. En encendre els petards, no els subjecteu amb les mans. No poseu els petards a prop de la cara ni del cos. Utilitzeu mitjans segurs per encendre el material pirotècnic, com metxes i similars. Enceneu sempre la metxa per l’extrem, perquè us doni temps d’enretirar-vos. Si un petard no s’encén bé, no el toqueu fins al cap de mitja hora i remulleu-lo. No llanceu mai petards contra ningú. No llanceu coets a menys de 500 metres de zones boscoses ni en aglomeracions de persones. Als llocs on es facin revetlles cal recollir la roba estesa i els tendals, i tancar portes i finestres. No encengueu cap petard dins les cases. No llanceu ni manipuleu petards des de balconades ni finestres. Vigileu que no hi hagi a la vora líquids inflamables (s’encenen fàcilment i els vapors poden explotar). És molt important no manipular l’estat original dels petards. No talleu el tros final de les traques, poden explotar amb violència. No introduïu mai petards dins de totxanes ni ampolles, perquè en explotar fan metralla que pot fer molt de mal.

La foguera de Sant Joan
Pel que fa a les fogueres, recordeu que necessiteu un permís de l’ajuntament i haureu de comunicar la seva ubicació. La foguera ha d’estar a una distància mínima de 15 metres dels edificis i dels vehicles aparcats. No es pot fer sota cables de línies elèctriques o telefòniques. Aviseu els veïns que tanquin les finestres. La ubicació ha de permetre el pas dels vehicles d’emergència. Està prohibit fer foc a tots els terrenys forestals de Catalunya i en la franja de 500 metres que els envolta. Per no fer malbé el paviment, poseu terra o sorra (un mínim de 10 cm de gruix). Aneu amb compte amb el que cremareu. Han de ser coses que deixin brasa, sobretot de fusta. No cremeu papers ni teixits, perquè el vent els pot enlairar. No utilitzeu mai bidons, llaunes o esprais, ja que poden explotar, ni pneumàtics ni plàstics, pels seus efectes contaminants. En general, feu la foguera petita i, si sobren materials, aneu-los-hi afegint a poc a poc. No feu servir mai gasolina ni qualsevol líquid inflamable. Si fa vent, és millor no encendre la foguera. Finalment, tingueu en tot moment algun mitjà per apagar la foguera (galledes d’aigua, mànegues, extintors, etc.). Vigileu la foguera fins que quedi del tot extingida i, sobretot, ruixeu el caliu perquè no hi pugui haver accidents.

En cas d’emergència, com sempre, truqueu al 112.

I passeu bones i segures revetlles!

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo
spot_img

Fotogaleria: Arrenca la Festa Major del Farró

La cercavila de 600 i el pregó d'Alberto Marini han donat el tret de sortida a la festa que s'allargarà fins el 14 de setembre

Clíniques Mi, el primer centre de l’estat espanyol que obté el màxim reconeixement internacional per l’atenció al càncer de pulmó

La clínica de les Tres Torres és distingit amb l'IASLC Cancer Care Team Award, i s’afegeix així a una llista exclusiva de centres de referència mundial

Festa Major del Farró 2025: el programa amb totes les activitats

Del 6 al 14 de setembre el barri s'omplirà d'activitats per a totes les edats pensades per fer comunitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]